Bejegyzések

Mezei néző

Íme a mottó: Válassz! 1. A jelen múlttá válik, a pillanat nem maradhat örök. 2. A jelen múlttá válik. A pillanat nem! Maradhat örök.

Címkék

011Alkcsop. (3) Ács Norbert (2) Aczél András (17) Adorjáni Bálint (9) Adrian Eröd (6) Ady-Petőfi est (2) Ágh Márton (2) Ágoston Katalin (2) Ágoston László (5) Ágoston Péter (3) Agota Kristof (2) Aida (2) Ajánló (420) Akadémiai Kórustársaság (3) Alekszej Markov (2) Alexandru Agache (2) Alexis Lathman (2) Alföldi (61) Almási-Tóth András (35) Almási Éva (3) Altorjay Tamás (3) Ambrogio Maestri (3) Ambrus Ákos (5) Ambrus Mária (23) Ambrus Orsolya (2) Amphitryon (4) Anatolij Fokanov (2) Andrássy Máté (3) Andrusko Marcella (6) Anette Dasch (2) Angelica nővér (2) Anger Ferenc (10) Anger Zsolt (2) Anja Kampe (7) Anna Netrebko (2) Ann Silberberg (3) Antal Csaba (3) Antal Mátyás (2) Anyegin (10) Apáti Bence (6) Apró Ernő (2) Arabella (5) Aracs Eszter (2) Aranytíz (3) Ari-Nagy Barbara (5) Ariadné Naxosban (2) Árkosi Árpád (2) Armel Operafesztivál (5) Árva Nóra (2) Ascher Tamás (16) Átrium (37) Az istenek alkonya (2) A bajnok (2) A bolygó hollandi (6) A denevér (2) A köpeny (2) A nagy füzet (2) A nürnbergi mesterdalnokok (2) A pasi a szomszéd sír mellől (2) A puritánok (2) A Rajna kincse (8) A sevillai borbély (4) A sütemények királynője (2) A tavasz ébredése (2) A telefon (3) A tenor (2) A trubadúr (6) A vágy villamosa (2) A varázsfuvola (3) A velencei kalmár (2) A vihar (3) A walkür (4) Bábszínház (7) Bach Kata (8) Bagossy László (14) Bagossy Levente (9) Bajcsay Mária (3) Bajomi Nagy György (2) Baki Dániel (7) Bakonyi Anikó (4) Bakonyi Marcell (10) Bakos Anikó (3) Bakos Kornélia (11) Bakó Antal (6) Baksa Imre (9) Balatoni Éva (19) Balázsovits Edit (4) Balázs Andrea (8) Balázs Zoltán (2) Balczó Péter (21) Balga Gabriella (16) Balikó Tamás (7) Bálint András (10) Ballér Bianka Gréta (5) Balogh Eszter (6) Balsai Móni (8) Bandi András Zsolt (2) Bándi János (2) Bánfalvi Eszter (7) Bánki Gergő (5) Bánk bán (2) Bányai Kelemen Barna (5) Bányavakság (2) Bányavirág (4) Bán Bálint (11) Bán János (12) Bárány Péter (5) Baráth Emőke (18) Bárdosi Ibolya (3) Bárnai Péter (5) Baronits Gábor (4) Bartal László (5) Bartók Emlékház (3) Básti Juli (3) Bátki Fazekas Zoltán (21) Bátori Éva (8) Bazsinka Zsuzsanna (3) Beéri Benjámin (2) Beeri Benjámin (2) Belvárosi Színház (34) Benedek Mari (28) Benedek Miklós (7) Benkó Bence (8) Beöthy-Kiss László (16) Bercsényi Péter (7) Berczelly István (2) Bérczes László (3) Bereczki Zoltán (4) Béres Attila (5) Béres Ilona (2) Béres Miklós (2) Bethlen téri színház (4) Bezerédi Zoltán (12) BFZ (4) Birgit Remmert (2) Bíró Kriszta (9) Blaskó Borbála (3) Blaskó Péter (4) Blazsó Domonkos (8) BMC (4) Bocsárdi László (3) Bódi Mariann (3) Bodnár Erika (10) Bodoky Márk (4) Bödök Zsigmond (2) Bodor Johanna (4) Bodó Viktor (3) Bodrogi Gyula (3) Bogányi Tibor (6) Bohémélet (3) Bohémélet 2.0 (2) Bohoczki Sára (5) Boncsér Gergely (30) Borbély Alexandra (14) Börcsök Enikő (15) Borgula András (2) Borka Ákos (5) Boross Csilla (2) Boros Anna (8) Borsányi Dániel (8) Botos Éva (5) Bozó Andrea (9) Bozsik Yvette (4) Bo Skovhus (3) Brand (2) Brecht (3) Bregyán Péter (2) Bretz Gábor (66) Brickner Szabolcs (8) BTF (2) Bucsi Annamária (17) Budafoki Dohnányi Ernő Szimfonikus Zenekar (9) Budai Lívia (3) Budaörs (5) Budapesti Fesztiválzenekar (2) Budapesti Kamaraszínház (3) Budapesti Vonósok (3) Budapest Bábszínház (5) Bujdosó Nóra (2) Busa Gabriella (2) Busa Tamás (12) Bűvös vadász (4) Cantemus kórus (4) Carmen (6) Cecília Lloyd (3) Celeng Mária (6) Centrál Színház (10) Chován Gábor (5) Christian Badea (2) Christian Franz (10) Ciróka Bábszínház (9) Concerto Budapest (4) Cosí fan tutte (13) Crespo Rodrigo (4) Csákányi Eszter (15) Csákovics Lajos (3) Csankó Zoltán (3) Csányi Sándor (4) Csapó Attila (2) Csapó József (8) Csarnóy Zsuzsanna (2) Cseh Antal (28) Cseh Judit (3) Cseh Renátó (2) Cselényi Nóra (2) Csémy Balázs (6) Cserhalmi Ferenc (11) Cserje Zsuzsa (2) Cserna Ildikó (4) Cservenák Vilmos (2) Cser Ádám (13) CSer Krisztián (7) Cser Krisztián (150) Csiby Gergely (2) Csiki Gábor (12) Csillagóra (2) Csizmadia Tibor (3) Csóka Anita (2) Csoma Judit (5) Csomós Mari (10) Csongor és Tünde (2) Csonka András (2) Csuja Imre (23) Cyber Cyrano (2) Czakó Julianna (6) Czegő Teréz (2) Czeizel Gábor (5) Cziegler Balázs (14) Czupi Dániel (2) Daniel Brenna (2) Danis Lídia (5) Dani Dávid (2) Dankó István (14) Danton halála (2) Dányi Krisztián (3) Daragó Zoltán (8) Dargay Marcell (2) Darvas Ferenc (2) Deák Tamás (2) Debrecen (4) Debreczeny Csaba (14) Decsi András (3) Dékány Barnabás (2) Dékán Jenő (4) Dénes István (4) Dénes Viktor (6) Dengyel Iván (2) Derzsi János (2) Dér Zsolt (10) Dévai Balázs (2) Dicső Dániel (4) Dinyés Dániel (25) Dióssi Gábor (3) Dobi-Kiss Veronika (2) Dobrotka Szilvia (3) Dolhai Attila (3) Domokos Zsolt (9) Dömötör András (13) Don Carlos (5) Don Giovanni (19) Don Juan (2) Dóra Béla (8) Ducza Nóra (12) Dumaszínház (5) Eger (3) Egils Silins (5) Egri Kati (3) Egri Márta (4) Egri Sándor (19) Egyed Apollónia (3) Eke Angéla (6) Elektra (2) Elek Ferenc (15) Elisabet Strid (2) Ember Márk (3) Énekes-portrék (33) Enyedi Éva (5) Enyvvári Péter (5) Eötvös Péter (5) Eperjes Károly (3) Epres Attila (13) Erdélyi Adrienn (2) Erdélyi Dániel (2) Erdélyi Tímea (2) Erdős Attila (8) Eric Halfvarson (3) Erkel Színház (105) Erwin Schrott (5) Eszenyi Enikő (11) Évadértékelés (12) Evelyn Herlitzius (3) Fábián Gábor (3) Fábián Péter (8) Fabók Mariann (7) Fándly Csaba (3) Fandl Ferenc (3) Farkasréti Mária (31) Farkas Gábor (2) Farkas Sándor (2) Fátrai János (4) Faust (5) Feczesin Kristóf (7) Fédra fitnessz (2) Fehér Balázs Benő (11) Fehér László (11) Fehér Tibor (2) Fekete Ádám (9) Fekete Anna (4) Fekete Attila (36) Fekete Ernő (18) Fekete Györgyi (2) Ferruccio Furlanetto (2) Fesztbaum Béla (5) Ficza István (18) Ficzere Béla (6) Figaro 2.0 (50) Figaro házassága (71) Figeczky Bence (7) Fige Attila (2) Fila Balázs (2) Fillár István (6) Fischer Ádám (14) Fischer Iván (7) Fodor Annamária (2) Fodor Beatrix (44) Fodor Bernadett (7) Fodor Gabriella (17) Fodor Tamás (17) Főglein Fruzsina (6) Földeáki Nóra (5) Földes Eszter (4) Földes Imre (2) Földvári Péter (2) Forgách András (5) Forgács Péter (3) Formán Bálint (3) Forte (3) Forte társulat (2) Francesco Demuro (3) Francesco Pio Galasso (2) Frankó Tünde (6) Friedenthal Zoltán (10) Fried Péter (5) FÜGE (24) Fülep Máté (5) Fullajtár Andrea (15) Fülöp József (4) Fürjes Anna (2) Für Anikó (12) Futótűz (2) Füzér Anni (9) G.Erdélyi Hermina (2) Gaál Csaba (14) Gábor Géza (63) Gábor Sára (2) Gábor Sylvie (8) Galambos Péter (12) Gálffi László (19) Galgóczy Judit (6) Gálvölgyi János (3) Gál Erika (31) Gál Gabi (7) Gárday Gábor (3) Gáspár Ildikó (6) Gáspár Sándor (4) Gáspár Tibor (6) Gavodi Zoltán (2) Gazsó György (12) Geiger Lajos (38) Gelányi Imre (2) Gelsi Zoltán (2) Gémes Antos (4) Gémes Dóra (2) Gémes Katalin (4) Georgita Máté Dezső (4) Geréb Zsófia (4) Gergye Krisztián (7) Gerhard Siegel (6) Gianluca Margheri (3) Gianni Schicchi (2) Gilicze Márta (2) Gimesi Dóra (2) Góczán Judit (2) Gödöllő (3) Godot-ra várva (2) Gólem Színház (3) Göncz Renáta (2) Gördülő opera (4) Görög László (2) Gothár Péter (9) Göttinger Pál (27) Gradsach Zoltán (13) Gregor József (2) Grisnik Petra (5) Grúzia (10) Gryllus Samu (2) Gubás Gabi (3) Gudrun Pelker (2) Gula Péter (4) Gulyás Dénes (5) Gunyong Na (2) Gyabronka József (8) Gyöngyösi Levente (2) Gyöngyösi Zoltán (4) Gyöngy Zsuzsa (3) Győr (2) Györgyi Anna (6) Gyüdi Sándor (2) Hábetler András (69) Hagar Sharvit (2) Haja Zsolt (23) Hajduk Károly (8) Hajdu András (3) Hajdu Szabolcs (4) Hajdu Tibor (2) Hajnóczy Júlia (12) Hajzer Nikolett (2) Halász Péter (17) Hamlet (6) Hámori Gabriella (4) Hámori Szabolcs (2) Hamupipőke (2) Hamvai Kornél (3) Hannus Zoltán (4) Hargitai Iván (2) Haris Nadin (5) Harlekin Bábszínház (2) Három nővér (2) Harsányi Attila (4) Harsányi Sulyom László (2) Hartai Petra (3) Hartmut Welker (4) Háry János (3) Hátsó Kapu (4) Haumann Péter (4) Havár-Ferenczy Anna Vivien (2) Hay Anna (4) Háy János (5) Hegedűs D. Géza (14) Hegymegi Máté (7) Heiter Melinda (16) Héja Domonkos (3) Herczeg Ferenc (4) Herczeg Tamás (4) Herczenik Anna (12) Hernádi Judit (5) Hevér Gábor (8) Hevesi László (2) Hirtling István (7) Hoffer Károly (2) Holecskó Orsolya (2) Hollerung Gábor (11) Hollósi Frigyes (4) Homonnai Katalin (3) Honti György (4) Honvéd Férfikar (3) HOPPArt (6) Horesnyi Balázs (6) Horgas Ádám (3) Horgas Péter (9) Horkay Barnabás (9) Horti Lilla (7) Horváth Alexandra (2) Horváth Barbara (2) Horváth Csaba (13) Horváth Gábor (2) Horváth Illés (5) Horváth István (29) Horváth Jenny (2) Horváth Lajos Ottó (4) Horváth Márk (3) Horváth Szabolcs (9) Horváth Virgil (3) Humorfesztivál (3) Hunyadi László (10) Hunyadkürti György (4) Huszárik Kata (2) Huzella Júlia (2) I. Erzsébet (3) Illatszertár (5) Ilyés Róbert (4) Imai Ayane (3) Inoka Péter (3) Iréne Theorin (4) Irlanda Gergely (5) István a király (3) Ivanics Tamás (5) Izsák Lili (14) Jakab Ildikó (2) James Rutherford (4) Jancsó Dóra (3) Janklovics Péter (2) Jankovics Péter (8) János-passió (2) Járó Zsuzsa (5) Jaskó Bálint (2) Játékszín (5) Jeffrey Thompson (4) Jéger Zsombor (8) Jekl László (6) Jeli Luca (5) Jógyerekek képeskönyve (3) Johann Reuter (2) Jordán Adél (13) Jordán Tamás (14) Józan László (3) Józsa Imre (2) Juhász Katalin (8) Jurányi (46) Jürgen Sacher (5) Juronics Tamás (2) k2 színház (9) Kádas József (5) Káel Csaba (5) Kákonyi Árpád (14) Káldi Kiss András (19) Kálid Artúr (5) Káli Gábor (2) Kálmándi Mihály (32) Kálmán Eszter (10) Kálmán László (8) Kálmán Péter (21) Kalmár Zsuzsa (3) Kálnay Zsófia (26) Kalocsai Zsuzsa (2) Kamen Chanev (2) Kamra (25) Kaposvár (7) Kardos Róbert (4) Karinthy Márton (8) Karinthy Színház (23) Karnyóné (2) Károlyi Katalin (2) Kárpáti Pál (5) Karsai István (2) Kaszás Gergő (11) Katona (69) Katona László (4) KÁVA (2) Kecskemét (7) Kedvek Richárd (3) Kékszakállú (25) Kelemen Dániel (9) Kelemen József (3) Kelemen Zoltán (13) Keller András (3) Kémiai Diákolimpia (13) Kerekasztal Színház (2) Kerekes Éva (16) Kerekes József (4) Kerekes Viktória (6) Kerékgyártó István (7) Kerengők (2) Keresztény Tamás (3) Keresztes Tamás (17) Kéri Kitty (3) Kern András (5) Kertesi Ingrid (7) Kesselyák Gergely (9) Keszég László (2) Keszei Bori (33) Khell Csörsz (6) Khell Zsolt (10) Király Attila (5) Király Dániel (9) Kissjudit Anna (2) Kiss András (26) Kiss Andrea (7) Kiss Attila (2) Kiss B. Attila (5) Kiss Csaba (4) Kiss Diána (6) Kiss Diána Magdolna (2) Kiss Eszter (6) Kiss Judit Anna (3) Kiss Mari (3) Kiss Márton (2) Kiss Péter (18) Kiss Tivadar (10) Klein Ottokár (3) Klem Viktor (3) Kóbor Tamás (5) Kocsár Balázs (13) Kocsis Gergely (15) Kocsis Pál (4) Kocsis Zoltán (4) Kodály Központ (3) Köd utánam (2) Kókai Tünde (8) Kokics Péter (4) Köles Ferenc (3) Kolibri Pince (4) Kolibri Színház (14) Kolonits Klára (51) Kolozsvár (4) Koltai M.Gábor (2) Koltai Tamás (2) Komáromi Márton (2) Komlósi Ildikó (20) Komódi Judit (2) Konfár Erik (2) Kónya Krisztina (2) Köpeczi Sándor (2) Kőrösi András (7) Kőszegi Ákos (2) Kőszegi Mária (2) Köteles Géza (21) Kovácsházi István (17) Kovács Adrián (4) Kovács Ágnes (3) Kovács Andrea (2) Kovács Annamária (5) Kovács D. Dániel (7) Kovács Dániel (4) Kovács Domokos (4) Kovács István (37) Kovács János (15) Kovács Krisztián (7) Kovács Lehel (13) Kovács Márton (11) Kovács Patrícia (5) Kovács Péter (2) Kovács Petra Eszter (2) Kovács Tamás (9) Kovács Vanda (4) Kovács Yvette Alida (5) Kovács Zsolt (2) Kovalik (25) Kőváry Katalin (4) Kováts Adél (12) Kováts Kolos (7) Közellenség (2) Kristán Attila (5) Kristofori Ferenc (8) Kriszta Kinga (6) Krisztik Csaba (6) Krucsó Júlia (3) Kulka János (19) Kun Ágnes Anna (17) Kurázsi mama (2) Kurta Niké (9) Kurt Rydl (3) Kuthy Ágnes (2) Kútvölgyi Erzsébet (3) Laboda Kornél (3) Lábodi Ádám (3) Lackfi János (4) Ladányi Andrea (9) Lakatos Márk (2) Lapis Erika (2) László Boldizsár (14) László Lili (8) László Zsolt (22) Lauri Vasar (2) Lázár Kati (8) Lazók Mátyás (2) Leánder és Lenszirom (3) Lénárdt Laura (2) Lendváczky Zoltán (2) Léner András (4) Lengyel Ferenc (9) Lestyán Attila (10) Létay Kiss Gabriella (30) Liliomfi (5) Lisztopád Krisztina (2) Lőkös Ildikó (2) Lőrinc Katalin (2) Losonczi Kata (2) Lovas Dániel (2) Lovas Emília (2) Lovas Rozi (17) Lúdas Matyi (2) Lukács Anita (2) Lukács Gyöngyi (2) Lukács Sándor (4) Lukáts Andor (6) Lukrécia meggyalázása (3) Lusine Sahakyan (6) M.Tóth Géza (10) Macbeth (2) Mácsai Pál (18) Macskajáték (3) Madách Színház (3) Madák Zsuzsanna (2) Magács László (4) Magassy Júlia (2) Magyar Színház (12) Máhr Ági (3) Majsai-Nyilas Tünde (3) Makranczi Zalán (15) Maladype (4) MaNNa (2) Manuela Uhl (2) Marcus Jupither (4) Marczibányi Tér (23) Margitai Ági (6) Margitszigeti Szabadtéri Színpad (4) Mario és a varázsló (8) Marjai Virág (3) Markovics Erika (10) Markó Róbert (2) Márkus Sándor (2) Marosvásárhely (3) Maróti Attila (2) Martinkovics Máté (6) Martinovics Dorina (8) Martin Márta (9) Martin McDonagh (2) Martin Winkler (2) Márton András (5) Márton B. András (2) Marton László (6) Marton Róbert (6) Máté Gábor (19) Máté passió (5) Máthé Zsolt (19) Mátravölgyi Ákos (3) Matthew Shaw (3) Mátyássy Bence (5) Mátyássy Kála Cecília (2) Maurice Lenhard (2) Medveczky Balázs (3) Mefistofele (5) Megyeri Zoltán (3) Megyesi Schwartz Lúcia (12) Megyesi Zoltán (63) Méhes László (3) Meláth Andrea (13) Menczel Róbert (4) Mentőcsónak (4) Mertz Tibor (2) Mesebolt (4) Messaudi Emina (4) Mester Viktória (27) Mészáros Béla (16) Mészáros Blanka (12) Mészáros Martin (2) Mészáros Máté (12) Mészáros Piroska (3) Mészáros Sára (5) Mészáros Tamás (3) Mészöly Anna (8) MET (2) Mezei Gábor Péter (2) Michael Kupfer-Radeczky (2) Michael Schulz (2) Mihályfi Balázs (4) Mihályi Győző (3) Mihály Csaba (2) Mikecz Kornél (7) Miklósa Erika (7) Mikola Gergő (3) Miksch Adrienn (27) Milano (2) Miskolc (29) Mitilineou Cleo (2) Móga Piroska (2) Mohácsi István (2) Mohácsi János (24) Mohai Tamás (3) Molnár Ágnes (15) Molnár Anna (8) Molnár Erika (2) Molnár Gusztáv (3) Molnár Levente (15) Molnár Piroska (21) Molnár Zsolt (2) Moltopera (4) Monori Lili (4) Morcsányi Géza (3) Mórocz Adrienn (2) Mozart (3) Mózes András (2) Mucsi Zoltán (10) Mukk József (6) Mult István (2) Mundruczó Kornél (4) MüPa (37) Müpa (29) Murányi Márta (8) Murányi Tünde (4) Művház (2) Nádasdy Ádám (2) Nádasdy András (5) Nádasy Erika (3) Nadia Cerchez (2) Nadine Duffaut (2) Nagypál Gábor (11) Nagy Dániel Viktor (8) Nagy Ervin (14) Nagy Fruzsina (4) Nagy Mari (12) Nagy Márk (2) Nagy Norbert (6) Nagy Petra (2) Nagy Viktor (3) Nagy Zoltán (5) Nagy Zsófia (2) Nagy Zsolt (23) Najbauer Lóránt (3) Napi ajánló (179) Némedi Árpád (4) Némedi Csaba (2) Nemes-Horváth Orsolya (2) Németh Ákos (2) Németh Anikó (3) Németh Gábor (3) Németh Judit (17) Németh Pál (2) Nemzeti (62) Nemzeti Énekkar (6) Nemzeti TÁP Színház (2) Nézőművészeti Kft (9) Novák Eszter (6) Novák János (3) Novák Péter (3) Novkov Máté (6) Nyakó Júlia (4) Nyári Oszkár (2) Nyári Zoltán (23) Nyirkó Krisztina (3) Oberfrank Pál (5) Oberfrank Péter (7) Óbudai Danubia Zenekar (4) Óbudai Társaskör (3) Ódor Botond (4) Ódor Kristóf (2) Ódry Színpad (35) Ókovács Szilveszter (5) Olasz Renátó (7) Oliver Zwarg (2) Ondraschek Péter (2) Ónodi Eszter (10) opera (2) Opera (295) Operabeavató (12) Operakaland (41) Operaport (2) OpeRaport (2) Operavizsga (3) Operavizsga-fesztivál (4) Operettszínház (8) Orendt Gyula (2) Orfeo Zenekar (6) Örkény István (7) Örkény Kert (2) Örkény Színház (49) Orlai Tibor (43) Orosz Ákos (5) Orosz Róbert (2) Orth Péter (4) Oskar Hillebrandt (2) Osváth Judit (5) Oszvald Marika (2) Othello (2) Ötvös András (11) Őze Áron (19) Ozsgyáni Mihály (3) Paczolay Béla (3) Páder Petra (2) Paizs Miklós (5) Palerdi András (26) Pálfi Ervin (2) Pallagi Melitta (2) Pallag Márton (9) Pallai Mara (2) Pallós Nelli (2) Pálmai Anna (18) Pálos Hanna (14) Pálya Pompónia (7) Pál András (18) Pál Tamás (4) Pannon Filharmonikusok (5) Papp Endre (5) Papp Zoltán (2) Parasztbecsület (2) Parasztopera (9) Parázsfuvolácska (6) Parsifal (5) Parti Nagy Lajos (3) Pass Andrea (2) Pasztircsák Polina (23) Pásztor Pál (2) Pataki Adorján (3) Pataki Bence (18) Pataki Potyók Dániel (4) Patkós Márton (7) Pavol Remenár (7) Pécs (7) Peer Gynt (4) Peller Károly (2) Pelsőczy Réka (26) Perencz Béla (2) Pesti Színház (9) Péter Kata (2) Peter Mattei (2) Peter Mikulas (2) Pethő Gergő (2) Pető Kata (12) Petra Lang (2) Petrik Andrea (11) Philipp György (4) Philoktétész (2) Piaf (2) Pilinyi Márta (2) Pillantás a hídról (2) Pinceszínház (6) Pinchas Steinberg (2) Pindroch Csaba (7) Pintér Ágnes (3) Pintér Béla (21) Pintér Dömötör (11) Piti Emőke (8) Pogány Judit (15) Pokorny Lia (6) Polgár Csaba (18) Pomádé király (8) Popova Aleszja (2) Poppea megkoronázása (2) Porogi Ádám (7) Pozsony (3) Prága (2) Pregitzer Fruzsina (2) Presznyakov-testvérek (2) Primavera (2) Prohászka Fanni (6) Purcell Kórus (7) Puskás Tamás (6) Quitt László (2) Rábavölgyi Tamás (2) Rába Roland (7) Rab Gyula (5) Rácz István (15) Rácz Rita (16) Rada Bálint (4) Radnai Annamária (7) Radnai Márk (4) Radnay Csilla (5) Radnóti Színház (27) Rainer-Micsinyei Nóra (3) Rajkai Zoltán (8) Rálik Szilvia (15) Rátóti Zoltán (5) Rázga Miklós (2) Remete Krisztina (5) Requiem (6) Rétfalvi Tamás (6) Réthly Attila (3) Réti Adrienn (2) Rettentő görög vitéz (2) Reviczky Gábor (2) Rezes Judit (11) Rezsnyák Róbert (10) Riccardo Frizza (2) Rigoletto (5) Ring (12) Róbert Gábor (3) Rómeó és Júlia (3) Rőser Orsolya Hajnalka (19) Rost Andrea (8) Roszik Hella (3) Rózsalovag (2) Rózsavölgyi Szalon (46) Rózsa István (2) Rózsa Krisztián (7) Rozsos István (4) RS9 (3) Rudolf Péter (2) Rujder Vivien (16) Rükverc (7) Rúni Brattaberg (2) Ruszalka (3) Ruszina Szabolcs (3) Rusznák András (8) Rusznyák Gábor (4) Ruszó Alexandra (6) Sáfár Orsolya (16) Salat Lehel (2) Salome (3) Sándor Árpád (2) Sándor Csaba (19) Sántha Borcsa (2) Sanyi és Aranka Színház (3) Sárközi Xénia (2) Sárosdi Lilla (2) Scallabouche (2) Schell Judit (6) Scherer Péter (9) Schilling Árpád (3) Schlanger András (2) Schmied Zoltán (2) Schneider Zoltán (15) Schnell Ádám (4) Schöck Atala (27) Schruff Milán (5) Sebestyén Aba (6) Sebestyén Miklós (14) Sedró Áron (2) Selmeczi György (7) Sepsiszentgyörgy (2) Seres Ildikó (4) Shirley Valentine (2) Siegfried (3) Simkó Katalin (6) Simonfi Adrienn (2) Simon Kornél (3) Simon Krisztina (17) Sinkó László (4) Sipos György (2) Sipos Imre (4) Sipos Katalin (2) Sipos Vera (2) Sirály (6) Sodró Eliza (7) Somhegyi György (2) Somogyi Szilárd (2) Söptei Andrea (9) Sötét galamb (2) Spiegel Anna (2) Spiegl Anna (2) Spilák Lajos (2) Spinoza (12) Spiritiszták (2) Spiró György (3) Spolarics Andrea (9) Stefanovics Angéla (9) Stohl András (20) Stork Natasa (2) Strauss (2) Strausz Kálmán (5) Stúdió K (6) Sufni (6) Súgó (49) Sümegi Eszter (16) Sütő András (5) Szabadka (5) Szabóki Tünde (21) Szabó Borbála (5) Szabó Erika (6) Szabó Győző (3) Szabó Irén (4) Szabó Kimmel Tamás (10) Szabó Máté (25) Szabó P. Szilveszter (4) Szabó Sebestyén László (3) Szabó Zoltán (2) Szacsvay László (14) Szakács Györgyi (10) Szakács Ildikó (7) Szakértők (3) Szalay Marianna (2) Szalontay Tünde (11) Szamosi Donáth (3) Szamosi Zsófia (12) Szandtner Anna (14) Szanitter Dávid (7) Szántó Andrea (8) Szántó Balázs (7) Szappanos Tibor (19) Szarvas József (2) Szathmáry Judit (7) Szatmári György (5) Szatory Dávid (4) Szávai Viktória (6) Szeged (7) Szegedi Csaba (16) Szegedi Dezső (7) Szegezdi Róbert (2) Székely B. Miklós (2) Székely Csaba (4) Székely Kriszta (9) Székely László (3) Székesfehérvár (3) Széles László (3) Széles Tamás (4) Széll Cecília (2) Széll Horváth Lajos (2) Szemán Béla (2) Szemenyei János (5) Szemerédy Károly (6) Szemere Zita (31) Szendrényi Éva (6) Szenteczki Zita (3) Szentivánéji álom (2) Széplaky Géza (3) Szerekován János (18) Szerelem (3) Szerelmi bájital (2) Szervét Tibor (6) SZFE (17) Szigeti Karina (4) Szigetvári Dávid (9) Szikora János (5) Szikszai Rémusz (12) Szilágyi Ágota (3) Szilágyi Bálint (4) Szilágyi Csenge (9) Szilágyi János (2) Szilágyi Tibor (2) Szinetár Miklós (6) Színházcsinálók (2) Színház Pont (2) Szirbik Bernadett (3) Szirtes Ági (15) Szirtes Balázs (3) Szirtes Gábor (5) Szirtes Tamás (3) Szívós Károly (3) Szkéné (36) Szlávik István (6) Szlávik Júlia (3) Szőcs Artur (2) Szőcs Artúr (2) Szokos Augustin (3) Szöktetés a szerájból (3) Szolnok (3) Szolnoki Apollónia (14) Szombathely (7) Szombathy Gyula (4) Szörényi Júlia (4) Szputnyik (6) Sztarenki Dóra (5) Sztarenki Pál (3) Szűcs Nelli (4) Szűcs Péter Pál (4) Szüle Tamás (12) Szvétek László (30) Takács Géza (4) Takács Kati (5) Takács Nóra Diána (18) Takátsy Péter (9) Tallér Zsófia (4) Tamási Zoltán (12) Tankó Erika (3) Tannhauser (3) Tarjányi Tamás (7) Tárnoki Márk (2) Tárnok Marica (2) Tarpai Viktória (2) Tartuffe (2) Tasnádi Bence (16) Tatabánya (4) Tatai Nóra (3) Telekes Péter (2) Telki Nagy Krisztián (2) Temesi Mária (3) Temesvár (2) Tengely Gábor (5) Tenki Réka (11) Teremtés (2) Térey János (2) Terhes Sándor (4) Tetiana Zhuravel (2) Thália (71) Thelma és Louise (3) Theodora Raftis (3) Thuróczy Szabolcs (15) Tihanyi Ákos (2) Tihanyi Ildikó (8) Tíz emelet boldogság (2) Tomasz Konieczny (4) Tompos Kátya (6) Tordai Hajnal (4) Tordai Teri (2) Tordy Géza (3) Töreky Katalin (3) Töreky Zsuzsa (2) Törőcsik Franciska (5) Törőcsik Mari (5) Török-Illyés Orsolya (3) Török Ágnes (3) Török Tamara (10) Toronykőy Attila (10) Tosca (3) Tóték (3) Tóth Anita (6) Tóth Auguszta (2) Tóth Eszter (2) Tóth Ildikó (4) Tóth János (2) Tóth Jocó (6) Tóth József (4) Tóth Mátyás (2) Tóth Péter (2) Tóth Zoltán (2) Tötös Roland (2) Trafó (7) Traviata (2) Trill Zsolt (10) Trokán Anna (3) Trokán Nóra (11) Trokán Péter (2) Turandot (3) Turpinszky Gippert Béla (4) Übü király (2) Udvaros Dorottya (11) Ugrai István (2) Uhrik Dóra (2) Újlaki Dénes (4) Ujvári Gergely (8) Újvidék (2) Új Színház (2) Ulbrich Andrea (6) Ullmann Mónika (7) Ungár Júlia (10) Upor László (2) Urbanovits Krisztina (3) Uwe Stickert (3) Vadász Dániel (3) Vádli (5) Vajdai Vilmos (9) Vajda Gergely (7) Vajda Júlia (8) Vajda Milán (8) Vaknyugat (3) Valentyik Anna (3) Valló Péter (14) Vándor Éva (3) Váradi Zita (8) Varázsfuvola (7) Varga Ádám (2) Varga Donát (15) Varga Gabriella (2) Varga Járó Ilona (2) Varga Lili (2) Varga Viktória (3) Varga Zoltán (4) Varga Zoltán Mihály (2) Várhelyi Éva (19) Vári Éva (8) Városmajori Színpad (10) Varsányi Péter (2) Vashegyi György (16) Vaskakas Bábszínház (2) Vati Tamás (4) Vecsei Miklós (3) Vecsey Gyula (2) Végh Dénes (2) Végh Péter (2) Végh Zsolt (2) Velich Rita (2) Venczel Vera (4) Venekei Marianna (2) Verebes István (2) Veszprém (2) Victoria Kamarakórus (2) Vida Anikó (2) Vida Péter (10) Vidéki Színházak Fesztiválja (17) Vidnyánszky (11) Vidnyánszky Attila (2) Vidnyánszky Attila színész (11) Vidovszky György (6) Vietnam (11) Vigadó (2) Vígszínház (23) Viktor Balázs (10) Vilmányi Benett Gábor (9) Vincze Klára (4) Vinnai András (2) Vizin Viktória (4) Vizi Dávid (11) Vörös Róbert (2) Vörös Szilvia (14) Walter Fink (8) Waltraud Meier (2) Werther (2) West Side Story (2) Widder Kristóf (6) Wiedemann Bernadett (33) Wierdl Eszter (21) Wittinger Gertrúd (4) Xavier Sabata (4) Xerxesz (2) Yoshida Makiko (2) Zavaros Eszter (37) Zeke Edit (2) Zemlényi Eszter (4) Zeneakadémia (40) Zimányi Zsófia (4) Znamenák István (28) Zöldi Gergely (5) Zöldi Z Gergely (3) Zöldy Z Gergely (4) Zoltán Áron (4) Zsámbék (2) Zsámbéki Gábor (10) Zsigmond Emőke (10) Zsigmond Géza (2) Zsótér Sándor (51) Zuzana Kohutová (3) Címkefelhő

Friss topikok

Leírás

Creative Commons Licenc

Tavaly kétszer, kétféle Don Giovannit láttam Erwin Schrott-tól, ugyanebben az általam is sokszor szidott jellegtelen De Bosio-féle rendezésben. Akkor még csak annak köszönhette, hogy odavetődtem, mert Kolonits Klárával került egy szereposztásba és őt nem akartam kihagyni, most már viszont kifejezetten miatta mentem, arra voltam kíváncsi, mit tud még mutatni ő, aki már meggyőzött "igaziságáról". Másodszor is visszaültem (a tévé által is rögzített utolsóra), hogy mélyüljön az élmény. Ez a bejegyzés csak erre az első szereposztásra vonatkozik, a másik előadásaival külön foglalkozom. Továbbá miután az énekes tavalyi szerepfelfogását hozta magával, igyekszem nem vagy csak röviden ismételni magam. Elolvasva a tavalyi véleményemet szinte változatlanul közölhetném a rá vonatkozó részt. De mégis más lett ez a sorozat, mások a partnerei és ez is számít.

Erwin Schrott most is igazinak bizonyult, belülről építi fel a szerepet és valóban az a benyomásunk, hogy miután évek óta számos rendezésben énekelte (TÖBB MINT 300 alkalommal, száznál többféle produkcióban, de ez csak az énekes becslése, nem számolta senki össze!), már a vérévé vált, sőt az sem kizárt, hogy azért lesz ez a figura ilyen élő, mert van személyes köze hozzá. Így persze könnyebb. Ami a kihívás számára, hogy ne érezzük sablonszerűnek. Nem lesz az, de azért a legutolsó előadáson már az volt a benyomásom, hogy úgy járt Schrott, mintha Don Giovanni időzött volna kicsit hosszabban egy nőnél, visszagondolva, mégis a tavalyi első élmény volt a legjobb. (De ebből nem következhet, hogy minden énekest csak egyszer nézünk meg, mert akkor mi marad?)

Az énekes mindvégig reagál a környezetére, amíg színen van, a rendezés ellenére semmi nem marad üres és érezzük, hogy reakciói szervesen összefüggenek, egy kikezdhetetlenül magabiztos, egységes személyiség életébe nyerünk bepillantást, aki gyökeresen másként viselkedik, mint az átlagember, mert nem ragad le a konvenciónál, a társadalmi elvárásokhoz is csak annyira igazodik, amennyi ahhoz kell, hogy megkapja azt, amit akar.

Árnyalt a figura, de mégis mindössze egy gondolatra van építve, mégpedig szerencsés módon éppen arra, amit a darab is sugall. Mozart Don Giovannijáról sokan leírták, hogy neki nem írt a szerző belső monológokat, minden gondolatát és érzését mások előtt látjuk megnyilvánulni és nemcsak azért mert nem szeret egyedül lenni...Don Giovanni egyetlen dolgot akar az élettől, mégpedig azt, hogy jól érezze magát. Nem bonyolultabb, ennyi a karakter kulcsa - ezt viszont gátlástalanul, mindenáron, mindenki mást kihasználva. "Io mi voglio divertir" - az egyik legnyomatékosabb szövege is ez, háromszor is hangoztatja, mindig hangsúlyos helyzetben. Élvezi a bort, a zenét (Schrott kapcsolatot létesít a színpadon játszó zenészekkel is!) és a nőket - utóbbiakat szintén tárgyként, és nem fél a bonyodalmaktól, sőt azok még fokozzák is az élvezetét, egyáltalán nem jön zavarba attól sem, ahogy Elvira a nyomára bukkan és még a kőszobor megszólalása sem ingatja meg. Életét kalandként éli, minden változatosságnak örül és szórakoztatja még az is, ahogy a szolgáját, aki gyáva és álszent, ugyanerre az útra vezeti. Élvezi, ahogy az emberek gyenge pontjait (hiúság, pénzsóvárság) könnyen felfedezve a saját hasznára tudja fordítani. Jó emberismerő és talán azért nem ragad le senkinél, mert mindenki olyan nagyon egyformán működik - "la vita é sempre ugual", ezt ismerheti fel ő is, bár ez a mondat ("az élet mindig ugyanolyan") a zárókórusból van.

Macsó - és így a nőcsábításnál az agresszió sem áll távol tőle. Egyetlen egyszer érzi maga is, hogy túl lőtt a célon, megölte a kormányzót, de ezt is inkább balesetnek érzékeli, bár egy pillanatra mégis megrendül. Rögtön az előadás elején történik ez, és pár másodpercre meg is állítja az előadást, de ez a kis szünet nagyon erős, nyomot hagy benne és utána prózában szólítja meg Leporellót! Kizökkent a világ - itt a jelzés. A gyilkosság neki is túlzásnak tűnik, ennyire nem veszi komolyan az életet - egy kis rugdosás - Masettó megbüntetése - még belefér és ő nem habozik. (A többiek pedig öten sem veszik rá magukat a bosszúra, ez itt a különbség.)

Éppen ezt az egy pillérre felépített életet látva egészen következetlen dolognak tűnik azt kérni tőle, amit Elvira és a kőszobor is akar, azaz a "jó útra térést", a megjavulást. Leporello a második rész elején szintén erre utal, hagyja a nőket, de ez a Don Giovanni nem tudná a napjait mivel kitölteni, ha mindazt elhagyná, amivel 24 órán át, rendkívüli intenzitással leköti magát. Nem maradna belőle semmi. (Nyilván vannak emberek, akik képesek arra, hogy az életstílusukon változtassanak, pl. egészségi okokból feladják az alkohol fogyasztását, a dohányzást, esetleg a túl sok stresszt jelentő munkahelyet, de vannak, akiktől elválaszthatatlan az életformájuk és ahogy lehetetlenné válik annak folytatása, meg is halnak.)

Don Giovanni esetén a pokolra szállásnak nincs alternatívája, ha így nem élhet, akkor nem is érdemes máshogyan, ez kristálytisztán világossá válik az alakításából, amelyben minden megvan, a gátlástalan és túlzó fokon jelenlévő élni akarás, a közönséget lehengerlő dinamizmus, mindez ezeken az estéken is működött. A pezsgőárián őserő üt át. (Hozzáteszem, hogy első tavalyi fellépéséhez képest mégis takaréklángon, jóval kiegyensúlyozottabban.) Az alakításának ereje a színészi játékban rejlik, nem a hangjával hódít meg minket, amely szép is, nem is gyenge, de nem egy ismerősöm említette meg vele kapcsolatban, hogy "jó, jó, de mégis jobb XY hangja"-  és itt jöttek az előadásban szereplő egyéb basszisták felsorolva, aszerint, hogy kinek Gábor Géza, kinek Cser Krisztián, kinek pedig Sebestyén Miklós áll a legközelebb az ízléséhez-szívéhez. (Sajnálom, énekesnőkhöz nem hasonlította senki a művészt, csak ez a három név merült fel, de nem teszteltem le a kétezer néző mindegyikét, így akármilyen más vélemény is lehet vele kapcsolatban.)

Igen, élőben rendkívül erős és szuggesztív jelenség Erwin Schrott, élmény nézni minden mozdulatát, NEKEM mégsem jutna eszembe, hogy bármit letöltsek a telefonomra és 32 percig e hang bűvöletében tegyem meg az Erkel Színháztól hazáig vezető utamat ezen túl. (Más szerepben is nézném persze.)

Az énekes nagyon jól osztotta be energiáit, a hangerejét teljes volumenben csak az utolsó jelenetben engedte ki, amikor Gábor Géza kormányzójával párbajozott. (Elég volt alapjáraton is, ráadásul nemcsak jól hallható, hanem jól érthető is, élvezetes az olasz kiejtése is.) Ebben az utolsó jelenetben érezzük igazán, hogy nagyformátumú egyéniség, valóban nem fél, tartja magát egészen a végsőkig, csak akkor fogja el a rettenet. Tudjuk, hiába hoznák vissza, nem választana még így sem másik utat, mert életformája azonos vele magával.

Jó élmény volt ez a Don Giovanni, nagyon fontos, hogy legyen egy igazi középpontja ennek az operának (is) és ez most maximálisan adott volt.

Az Erwin Schrott-tal játszók előnyben voltak, mert egy igazán karakteres Don Giovannihoz könnyű valahogyan viszonyulni, róluk is essen szó.

Sebestyén Miklós Leporellója a tavalyihoz hasonlóan most is aládolgozott a címszereplőnek. Neki az "unom ezt a szolgasort" lehetne a kulcsmondata, úgy tűnik, hogy nehézkesebb és nincs nagy kedve gazdája életformáját átvenni, vagy csak magának nem meri bevallani, hogy mégis van. Többnyire nincs, de néha van, és a gazdájához az együttélés miatt köze lett, kötődik hozzá, de mégis maradt benne ellenérzés. Jól átjön ez a kettősség. Neki vannak erkölcsi gátlásai, amelyek megakadályozzák a minta követésében és néha próbálja is nevelni a gazdát, vannak ilyen kísérletei. Jó ez a Leporello alakítás, legfőképpen pedig igazán passzol Erwin Schrott Don Giovannijához, pasztelesebb, szándékoltan a háttérbe húzódó. Feltételezem, hogy az énekes alkatához jobban is illik ez a felfogás, nem biztos, hogy örülne, ha hirtelen partner nélkül találná magát és egyedül kellene az egész előadásban a szórakoztató funkciót felvállalni. Leporello inkább másodhegedűs alkat lenne, gazdája nélkül nehezebben találja fel magát, szüksége van az irányításra - ezt érezzük ebből az alakításból.

A teljes előadásban nagyon erős összhangot érzékeltem a Schrott-Sebestyén páros munkájában, a lovag a pokolra szállás pillanatában is a szolgát nézte. Don Giovanni az egész életét ennek az egyszemélyes közönségének játszva tölti, néha szórakoztatja a szerepcsere és látjuk, hogy nem egyszer vált és ő nézi a társát, akihez a legtöbb köze van, de hajlamos így is megkínozni, mert az is szórakoztatja. Apró gesztusok színesítik a játékukat, Leporello reménykedik a lakodalmi népet látva ("itt valami nekem is jut" - nőre gondol) és Schrott-DG leinti, NEM! Ez a mondat fontos Leporello személyiségének bemutatása szempontjából, és így kiemelődik ezáltal, a közönség nevet. Schrott-DG a becsületére esküszik egy gesztussal, tudjuk, hogy ez mit jelent - semmit. Nem kell több csak egy jelzés (" a négyszög nem kerek" - mutatja a lovag) és ez átértelmezi az egész katalógus áriát. Azért megy 7 percig ilyen folyékonyan a szövegelés Leporellónak, mert már több nőnek is előadta, amikor más eszköz nem volt a leválasztásukra. Ezek mind pici dolgok, de a háromszáz+ korábbi előadásból leszűrt értékek és mind nagyon jól jön nekünk. Hasonlókat bármeddig lehetne sorolni, mert az énekes egyetlen pillanatig nincs "üresben" a színen, végig érezzük, hogy értelmezi a helyzetet.

Az előadás erre a kétszemélyes pillérre biztonságosan felépül, mindenki más tud erre támaszkodni és színezni lehetőségei szerint.

Mindkét este alapján levonható a tanulság, hogy Leporello árnyaltabb jellem, izgalmasabb ember, mint Don Giovanni, és hálásabb így eljátszani is. A két szereposztásban két egészen más temperamentumú és világlátású Leporellót láthattam (Cser Krisztiánról a másik bejegyzésben lesz szó), őket nézve az volt az érzésem, hogy igen, ez a szereplő ebben a rendezésben is megél, nem lett semmilyen-jelentéktelen. Ráadásul mindkét énekes a hangjánál volt és minden szempontból élvezni lehetett a jeleneteiket.

A még nem emlegetett szereplők közül kiemelendő Fodor Gabriella Donna Elvirája, aki végre több év szünet után megint jelen van az Opera műsorában, örülhetünk neki. Ez a Donna Elvira egészen naiv, tapasztalatlan, minden információ birtokában van, de mégsem fogta fel, hogy nem talál kapaszkodót, hiszen Don Giovanni és a hűség két külön fogalom. Don Giovanni - pechére - az első férfi volt, akibe belefutott, aki szépeket mondott neki és akinek mindent elhitt. Szüksége lenne egy ilyen társra, amilyennek a lovag elsőre hazudta magát, így szeretné visszagyömöszölni őt abba a skatulyába, amelyikbe beleképzelte, és nehezen viseli el a gondolatot, hogy nem ilyen és nem tudja magának megszerezni. Don Giovanni nyilván azért hathatott rá, mert amikor egy nőbe beleszeret, akkor száz százalékig átéli ezt az érzést, csak azt nem érti meg, hogy amikor vége (néhány perc vagy néhány óra, esetleg néhány nap múlva), akkor egészen vége. Láthat valakit, aki mindig a jelenben él és emiatt igazán intenzív jelenlétével hat. - Fodor Gabriellának Erwin Schrott személyében legalábbis egy ilyen Don Giovanni jutott, akit egészen feleslegesen ostromol. El lehetett hinni neki a hosszú vándorlást, a bosszúvágyat és azt is, hogy a katalógus ária alatt fokozatosan leereszt és mintha a depresszió is megérintené.

Donna Elvira próbálkozása, az, hogy mindenáron bele akar avatkozni Don Giovanni életébe, Erwin Schrott oldalán kifejezetten nevetségesnek tűnik (de ne felejtsük el, ez egy dramma giocoso, vígjáték), mi nézők, ebből a távolságból látjuk jobbító szándékának hiábavalóságát, az aggódás feleslegességét, illetve a mögötte rejlő önzést is. Ezt az Elvirát látva könnyen elképzelhetjük, hogy valóban egy életen át fog gondolkodni azon, hogy az a pár nap miként alakult, amit valóban együtt töltött a lovaggal és életének ez lesz a legérdekesebb élménye, amelyre visszatekinthet.

Donna Anna Pasztircsák Polina által egy olyan - gyönyörű - fiatal lány, akiről elhihetjük Tarjányi Tamás Don Ottaviója mellett, hogy valamennyire mégis szerelmes, nem pusztán szánalomból és jobb híján tartja maga mellett a fiatalembert. Több benne a reménykedés, mintha őszintén hinne még a jövőben, hiszen neki legalább egy karakteres csábító gyalogolt bele az életébe, nem pedig egy jellegtelen, vele valami már tényleg történt, van mit megemésztenie.

Ezen az estén még érződött, hogy friss ez a szerep és a régi rendezésbe valószínűleg az énekesnek nem túl sok próbával kellett beállnia, még fog árnyalódni a szerepfelfogása, hátha kap egy jobb rendezést hozzá. Most is nagyszerű és nem várnánk több mélységet sem, ha nem Kolonits Klára lenne az, akivel felváltva játssza. Persze övön aluli lenne az összevetés, senkinek nem tenne jót, ha a pályája csúcsán tündöklő művész után látnák másnap és vele hasonlítanák össze énekesként és színészként. Szerencsére egészen eltérő lesz a karakter és ez jó nekünk, láthatunk egy másféle változatot. Azt ugyan nem éltem át, mint tavaly a Daphnénál, most nem éreztem, hogy tökéletes az, amit látok, de jó élmény volt, ráadásul a nála jóval halványabb (és hangilag erőtlenebb) partnert is erősíteni tudta. Így együtt jól be tudtak illeszkedni az előadásba, szívesen megnézném őt is egy másik rendezésben. (Tarjányi Tamás a szerdai előadásra sokat erősödött hangilag, színészileg pedig ami ebben a rendezésben általa eljátszható, azt megvalósítja, talán kicsit kevésbé nyavalyás pasast játszik, mint kellene. Belőle akár azt is kinéznénk, hogy képes lehet a bosszúra és nem hiába ígérget.)

Keszei Bori hat nap alatt négyszer énekelte Zerlinát, remélhetőleg nem teszi tönkre a hangját a túlzott igénybevétel - ma ez jutott eszembe róla, illetőleg az, hogy valahogy jobban érvényesült a szombati vőlegényével, Sándor Csabával, egységesebb párt alkottak még így is, hogy nem vele próbálta.

Bakonyi Marcell is jól szól, de nem éreztem, hogy megszületett valamiféle kapcsolat közte és menyasszonya között és ezen gondolkodtam, hogy miért is nem. Ami viszont biztos, ez a Masetto kellemes fiatalember, talán túl zsenge a megállapodáshoz, nem látom ugyan benne a parasztgazdát, akire egy nő támaszkodhat, de nagyon vonzó, így Zerlina egészen biztos, hogy ambícióból cserélné le, mivel sokkal jobban néz ki a lovagnál és jelentősen fiatalabb is. Don Giovanni tudja, hogy kinek mit kell ígérni: többször azt mondja Zerlinának, hogy "megváltoztatom a sorsod, szerencséssé teszlek". Ez hat, nem lesz Zerlina szerelmes, csak a lovag életstílusa, környezete és a rá váró lehetőségek vonzzák, így rá hat legkevésbé az egész helyzet, simán túl fog lépni rajta.

A rendezés hiányosságait még Erwin Schrott sem volt képes legyőzni - különösen akkor, amikor nem volt a színpadon -, ezen az estén is voltak üresjáratok, amikor elkószáltak a gondolataim. Helyenként egészen elképesztő a szöveg és a látvány ellentéte, pl. amikor Leporello el tud szökni egy üres színpadról, hiszen mindenki ok nélkül hátra bámul...A sort lehetne folytatni, de minek.

A tavalyi bejegyzésemben említést tettem egy kórusban szereplő párról, akikből lehetett volna Zerlina-Masetto-2. is, mert Don Giovanni ennek az asszonynak is udvarolt. Most is élmény volt nézni a játékukat és most már a nevüket is kiderítettem: Farkas András és Balogh Katalin.

A zenekart Kesselyák Gergely vezényelte ezeken a napokon, akit meglátva nem egyszer eszembe szokott jutni, hogy miért nem az ő rendezése ("a földgömbös")  van még műsoron, azt kifejezetten szerettem annak idején.

A szerdai estét a tévé is felvette, lesz az M5-ön, csak figyelni kell a műsort. Az előadás végén stílusosan és igazi vendégszeretettel megünnepelte a jelenlévő telt háznyi közönség Erwin Schrott születésnapját, amely az első olyan volt az énekes életében, amelyen volt fellépése is. Elénekeltük közösen a "Serkenj fel kegyes nép" kezdetű dalt, volt torta, álló taps, minden. Várjuk vissza, de most már egy új és jobb rendezésben.

A másik szereposztásról külön posztban számolok be, addig lehet ezt emészteni és esetleg siratni az elmulasztott lehetőséget. (De van Mezzo tévé, van youtube, vannak kiadott DVD-k, ez a Don Giovanni ha nem is élőben, de virtuálisan mindenki által birtokolható és élvezhető, csak nem élőben - ez itt a bökkenő.)

Címkék: Opera Kesselyák Gergely Don Giovanni Erkel Színház Fodor Gabriella Cser Krisztián Keszei Bori Sebestyén Miklós Pasztircsák Polina Erwin Schrott Tarjányi Tamás Bakonyi Marcell Sándor Csaba

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

http://mezeinezo.blog.hu/api/trackback/id/tr7012057645

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

Nincsenek hozzászólások.