Bejegyzések

Mezei néző

Íme a mottó: Válassz! 1. A jelen múlttá válik, a pillanat nem maradhat örök. 2. A jelen múlttá válik. A pillanat nem! Maradhat örök.

Címkék

6Szín (54) Aczél András (25) Ajánló (855) Alföldi (88) Almási-Tóth András (52) Ambrus Mária (33) Ascher Tamás (26) Átrium (50) Bakonyi Marcell (25) Balatoni Éva (22) Balczó Péter (39) Balga Gabriella (33) Bálint András (21) Balsai Móni (21) Bányai Kelemen Barna (24) Bán Bálint (26) Baráth Emőke (23) Bátki Fazekas Zoltán (27) Belvárosi Színház (53) Benedek Mari (61) Benkó Bence (20) Bezerédi Zoltán (30) BFZ (34) Boncsér Gergely (44) Borbély Alexandra (25) Börcsök Enikő (27) Bretz Gábor (86) Budafoki Dohnányi Ernő Szimfonikus Zenekar (29) Budaörs (26) Centrál Színház (34) Chován Gábor (20) Csákányi Eszter (22) Cseh Antal (47) Cser Ádám (27) Cser Krisztián (284) Csiki Gábor (34) Csuja Imre (27) Cziegler Balázs (35) Dankó István (32) Debreczeny Csaba (22) Dinyés Dániel (46) Domokos Zsolt (22) Don Giovanni (26) Egri Sándor (23) Elek Ferenc (37) Énekes-portrék (33) Enyvvári Péter (21) Erdős Attila (24) Erkel Színház (148) Évadértékelés (37) Fábián Péter (20) Farkasréti Mária (41) Fekete Attila (46) Fekete Ernő (26) Ficza István (22) Figaro 2.0 (57) Figaro házassága (86) Fischer Ádám (25) Fischer Iván (22) Fodor Beatrix (63) Fodor Gabriella (30) Fodor Tamás (29) Friedenthal Zoltán (20) FÜGE (35) Fullajtár Andrea (35) Gábor Géza (90) Gálffi László (25) Gál Erika (48) Gazsó György (20) Geiger Lajos (46) Gergye Krisztián (20) Göttinger Pál (45) Gyulay Eszter (25) Hábetler András (97) Haja Zsolt (42) Hajduk Károly (20) Hatszín Teátrum (32) Hegedűs D. Géza (28) Heiter Melinda (29) Herczenik Anna (21) Hernádi Judit (20) Hollerung Gábor (30) Horváth Csaba (31) Horváth István (39) Ilyés Róbert (20) Izsák Lili (26) Jordán Adél (26) Jordán Tamás (24) Jurányi (72) k2 színház (26) Kákonyi Árpád (21) Káldi Kiss András (26) Kálid Artúr (23) Kálmándy Mihály (41) Kálmán Eszter (41) Kálmán Péter (39) Kálnay Zsófia (51) Kamra (39) Karinthy Márton (22) Karinthy Színház (43) Kaszás Gergő (21) Katona (123) Katona László (32) Kékszakállú (67) Kerekes Éva (30) Keresztes Tamás (31) Keszei Bori (48) Kiss András (45) Kiss Péter (20) Kiss Tivadar (24) Kocsár Balázs (26) Kocsis Gergely (37) Kolonits Klára (69) Komlósi Ildikó (45) Köteles Géza (24) Kovácsházi István (22) Kovács István (55) Kovács János (21) Kovács Krisztián (25) Kovács Lehel (22) Kovalik (31) Kováts Adél (26) Kulka János (20) Kun Ágnes Anna (20) Kurta Niké (21) László Boldizsár (26) László Lili (20) László Zsolt (39) Lengyel Benjámin (21) Létay Kiss Gabriella (39) Lovas Rozi (26) Mácsai Pál (22) Makranczi Zalán (32) Marczibányi Tér (24) Máté Gábor (34) Máthé Zsolt (28) Megyesi Schwartz Lúcia (22) Megyesi Zoltán (102) Meláth Andrea (23) Mester Viktória (47) Mészáros Béla (30) Mészáros Blanka (23) Mészáros Máté (20) Miksch Adrienn (45) Miskolc (58) Mohácsi János (32) Molnár Anna (22) Molnár Gusztáv (20) Molnár Levente (29) Molnár Piroska (40) Mucsi Zoltán (45) Müpa (113) Nagypál Gábor (23) Nagy Ervin (22) Nagy Mari (21) Nagy Zsolt (31) Napi ajánló (179) Németh Judit (23) Nemzeti (67) Nézőművészeti Kft (36) Nyári Zoltán (30) Ódry Színpad (67) Opera (631) opera (22) Operakaland (44) Ördögkatlan (22) Örkény Színház (57) Orlai Tibor (96) Ötvös András (21) Őze Áron (26) Palerdi András (43) Pálmai Anna (31) Pálos Hanna (26) Pál András (42) Pasztircsák Polina (33) Pataki Bence (29) Pelsőczy Réka (60) Pesti Színház (21) Pető Kata (29) Pinceszínház (25) Pintér Béla (28) Polgár Csaba (25) Porogi Ádám (26) Purcell Kórus (24) Puskás Tamás (22) Rába Roland (23) Rácz István (23) Rácz Rita (30) Radnóti Színház (53) Rálik Szilvia (23) Rezes Judit (22) Ring (25) Rőser Orsolya Hajnalka (26) Rózsavölgyi Szalon (73) RS9 (26) Rujder Vivien (29) Rusznák András (20) Sáfár Orsolya (29) Sándor Csaba (36) Scherer Péter (34) Schneider Zoltán (30) Schöck Atala (51) Sebestyén Miklós (22) Sodró Eliza (23) Spolarics Andrea (21) Stohl András (31) Súgó (73) Sümegi Eszter (24) Szabóki Tünde (26) Szabó Máté (51) Szacsvay László (23) Szamosi Zsófia (21) Szappanos Tibor (31) Szegedi Csaba (39) Székely Kriszta (27) Szemerédy Károly (22) Szemere Zita (45) Szerekován János (30) SZFE (31) Szikszai Rémusz (24) Szirtes Ági (28) Szkéné (60) Szvétek László (35) Takács Nóra Diána (22) Takátsy Péter (26) Tamási Zoltán (25) Tarnóczi Jakab (20) Tasnádi Bence (34) Thália (99) Thuróczy Szabolcs (26) Török Tamara (27) Ullmann Mónika (21) Ungár Júlia (20) Valló Péter (27) Varga Donát (20) Várhelyi Éva (24) Vashegyi György (34) Vida Péter (22) Vidéki Színházak Fesztiválja (20) Vidnyánszky Attila színész (23) Vígszínház (45) Viktor Balázs (21) Vilmányi Benett Gábor (22) Vizi Dávid (30) Vörös Szilvia (26) Wiedemann Bernadett (43) Wierdl Eszter (24) Zavaros Eszter (38) Zeneakadémia (54) Znamenák István (41) Zsótér Sándor (79) Címkefelhő

Friss topikok

Leírás

Creative Commons Licenc

Ahogy a tavalyi bejegyzésemet most A tenor újranézése után elolvastam, az jut csak eszembe, hogy minden mozzanatát most is érvényesnek és vállalhatónak tartom, ez csak némi kiegészítés.

Az előadást azóta berögzítették, a premier óta elmondható, hogy most még felszabadultabban játszanak benne az énekesek, néha mintha improvizálnának is és az egész alapvetően egy nagy játékra emlékeztet.

Mi nézők, ahogy azt tavaly is megírtam, nem az életünk megváltoztatására vagyunk most felbiztatva, hanem kapunk a sorstól egy kellemes, szórakoztató estét, amikor jól érezhetjük magunkat. Ezt is nagyon meg kell becsülni, hiszen néha egy jó előadás is elég, hogy átlendítsen minket a holtponton...

Az Erkel földszintje szinte egészen megtelt, az erkélyen azért csak hézagosan ültek – ez a realitás, ennyien kíváncsiak egy XX. századi ismeretlen magyar operára. Jobb lenne, ha egészen tele lenne, de volt több előadás is, így ennek a létszámnak is örülni lehet.

Az előadást az eredeti szereposztás játssza változatlanul – ezt senki más nem tanulta be, így voltaképp nagy szerencse, hogy nem volt szükség semmilyen vészmegoldásra, eddig mind zavartalanul le tudott menni.

Ami változott, az a karmester személye. Vajda Gergely helyett Kocsár Balázs a dirigens. Mivel én életemben most hallottam a művet másodszor, nem is voltam abban a helyzetben, hogy bármiféle hibát észrevegyek, mezei nézőként rendben lévőnek érzékeltem a zenekar tevékenységét. (Én alapvetően ezt is feltételezem és őszintén csodálom, hogy tud ez az együttes ennyire sok bemutatót és felújítást bepróbálni, ők a névtelen hősök, akikről nem szoktam én sem, de talán más sem sokat beszélni.)

A szereplőkkel kapcsolatban is csak magamat ismételhetném. Geiger Lajost jó régen láttam ehhez hasonló volumenű szerepben, neki kifejezetten jól is áll a herceg, nagyszerű megoldás volt rábízni. Szvétek Lászlót nemrég néztem Don Pasqualeként (ráöntötték), illetve a Figaro 2.0 Bartolójaként, ebben a szerepében is kiélheti komédiási vénáját, ő az előadás egyik fő motorja, aki nagyon élvezi a darabot. Feleségeként Farkasréti Mária szintén megmutatja a saját szerepében rejlő komikumot, de az ő alakítása sokkal visszafogottabb. Miksch Andrienn egy hét múlva már a Figaro Grófnéja lesz ugyanezen a színpadon, de most Theklaként még ő is kiélvezheti a figura humoros oldalát. Most is szerettem az áriáját a lemondásról, a szerelem „leállításáról”. Szerekován János szerepe meglehetősen hálás, és Thekla lúzer-udvarlójaként igazán jól érvényesül. Kiss András – ahogy tavaly ezt bátran megjósoltam – most valóban kibontakozott, közben eljátszott több más szerepet (egy főszerepet is), és ez is belejátszik abba, hogy most ő is erősebbnek látszik. Holnap megint fellép, a Bohémélet 2.0-ban, illetve szombaton még a Figaróban is, eleget foglalkoztatják. A kvartett megmaradt három tagja majdnem azonos súllyal van jelen, érződik, hogy nagyon összehangolt a játékuk. Csiki Gábor és Molnár Zsolt csak egy villanásnyi időt tölt színpadon, de megjegyezzük őket így is.

Az este főszereplője, aki ebből a nagyszerű háttérből mégis kiragyog, „A” tenor, Fekete Attila. Az előírásnak megfelelően ripacskodik és leénekel mindenki mást, ahogy ez máskor is gyakran megtörténik, mivel orgánuma olyan erős, hogy alig van (de azért van) énekes, aki nem tűnik halknak mellette. Jelenleg ez nagyszerűen illik a rendező, Almási-Tóth András koncepciójához és egyszerűen nem lehetne jobb választás erre a szerepre, nagyon megértem, hogy ezt miért nem kettőzték le. Igen, ez a tenor van olyan kiváló, hogy a viselkedésbeli modortalanságait simán le lehet neki nyelni. Az énekes – ahogy a többiek – nagyon élvezi a játékot és mi is élvezzük, hogy nézhetjük őt-őket. Még van egyetlen idei előadás (febr. 27 de. 11), ez ugyan el van adva teljesen, de néhány ember azért valószínűleg még így is be fog férni. Aki idén is lemaradt, azoknak vigasz, hogy lesz még kétszer jövőre is…

Címkék: Opera Erkel Színház Fekete Attila Szvétek László Geiger Lajos Farkasréti Mária Almási-Tóth András Miksch Adrienn Csiki Gábor Molnár Zsolt Kiss András Kocsár Balázs A tenor Szerekován János

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://mezeinezo.blog.hu/api/trackback/id/tr818402666

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása