Bejegyzések

  • NAPI AJÁNLÓ - 166. 2015. november 7. szombat 2015. november 06. 08:07Ebben a kéthetes periódusban, amióta írom a blogot ez a csúcsnap mindenképp. 14 ajánlatból csak sikerülhet valamit találni annak, aki el akar jutni egy előadásra. 1. Operaház - Mario és a varázsló,...
  • NAPI AJÁNLÓ - 165. 2015. november 6. péntek 2015. november 04. 22:02Nyolc előadás: 1. Zeneakadémia - Teremtés (Fodor Beatrix!) 2. Belvárosi Színház - A folyón túl Itália 3. Karinthy - Olympia 4. Katona - Illaberek 5. Kolibri Pince - 16h - Cyber Cyrano 6....
  • NAPI AJÁNLÓ - 164. 2015. november 5. csütörtök 2015. november 03. 23:48Tíz lehetőség erre a csütörtökre. (Illetve: az Operettszínházzal együttműködve a Zeneakadémián premier - Fekete Gyula darabját Zsótér Sándor rendezi. Ismétlése: másnap!) 1. Opera - Werther 2....
  • NAPI AJÁNLÓ - 163. 2015. november 4. szerda 2015. november 02. 22:12Megint van - legalább - kilenc figyelemre méltó előadás a palettán és egy ingyenesen nézhető Verdi Requiem a Bazilikában. (Kolonits Klárával, Fekete Attilával többek között)  Regisztrálni kell holnap...
  • NAPI AJÁNLÓ - 162. 2015. november 3. kedd 2015. november 01. 23:47Visszaáll a szokásos kínálat, a megtekintett előadások közül nyolcat tudok felsorolni. 1. Belvárosi Színház - Mindent Éváról 2. Katona - Sufni - Petra von Kant (Pelsőczy Réka!) 3. Kamra -...
  • NAPI AJÁNLÓ - 161. 2015. november 2. hétfő 2015. november 01. 09:27Ez se sokkal gazdagabb, mint a vasárnap, hasonló okokból. De aki nagyon akar, tud miből választani. 1. Átrium - Sirály 2. Örkény - A hét szamuráj 3. Rózsavölgyi Szalon - A pasi a szomszéd sír...
  • NAPI AJÁNLÓ - 160. 2015. november 1. vasárnap 2015. október 31. 07:51A legtöbb színház érzi, hogy ez a nap nem kifejezetten a színházról szól. De vannak azért figyelemre érdemes előadások így is. Nekem négy jöhetne szóba. 1. Budapest Bábszínház - 10 h - Tíz emelet...
  • NAPI AJÁNLÓ - 159. 2015. október 31. szombat 2015. október 30. 07:36Új bemutatók, egyszeri események és bevált előadások mind lesznek. Egy olyan nap, amikor jó nehéz a választás. 1. Müpa - Requiem (Kolonits Klára!) 2. Kamra - Oberabeavató - Cosí fan tutte - Dinyés...
  • NAPI AJÁNLÓ - 158. 2015. október 30. péntek 2015. október 29. 07:28Ez a péntek különösen izgalmas lesz. Kilenc ajánlat. Én, ha tehetném, egyértelműen az Átriumban nézném meg a Mesterkurzust, László Zsolttal. (Székesfehérvári vendégjáték) Hátha lesz később is...
  • NAPI AJÁNLÓ - 157. 2015. október 29. csütörtök 2015. október 28. 07:05Hét lehetőség csütörtökre: 1. Katona - Faust I. 2. Kamra - Oszlopos Simeon (Ötvös András) 3. Nemzeti - Tóték 4. Nemzeti - A Szkalla-lányok 5. Pesti Színház - A testőr (Eszenyi - Stohl) 6....

Mezei néző

Íme a mottó: Válassz! 1. A jelen múlttá válik, a pillanat nem maradhat örök. 2. A jelen múlttá válik. A pillanat nem! Maradhat örök.

Címkék

011Alkcsop. (3) Ács Norbert (2) Aczél András (14) Adorjáni Bálint (8) Adrian Eröd (6) Ady-Petőfi est (2) Ágh Márton (2) Ágoston Katalin (2) Ágoston László (5) Ágoston Péter (3) Agota Kristof (2) Aida (2) Ajánló (329) Akadémiai Kórustársaság (2) Alexandru Agache (2) Alexis Lathman (2) Alföldi (61) Almási-Tóth András (33) Almási Éva (3) Ambrogio Maestri (2) Ambrus Ákos (4) Ambrus Mária (19) Ambrus Orsolya (2) Amphitryon (4) Andrássy Máté (3) Andrusko Marcella (5) Anette Dasch (2) Angelica nővér (2) Anger Ferenc (10) Anger Zsolt (2) Anja Kampe (6) Ann Silberberg (3) Antal Csaba (2) Antal Mátyás (2) Anyegin (9) Apáti Bence (6) Apró Ernő (2) Arabella (5) Aracs Eszter (2) Aranytíz (3) Ari-Nagy Barbara (4) Ariadné Naxosban (2) Árkosi Árpád (2) Armel Operafesztivál (5) Árva Nóra (2) Ascher Tamás (15) Átrium (36) Az istenek alkonya (2) A bajnok (2) A bolygó hollandi (5) A denevér (2) A köpeny (2) A nagy füzet (2) A nürnbergi mesterdalnokok (2) A pasi a szomszéd sír mellől (2) A Rajna kincse (8) A sevillai borbély (4) A sütemények királynője (2) A telefon (3) A tenor (2) A trubadúr (5) A vágy villamosa (2) A varázsfuvola (3) A velencei kalmár (2) A vihar (3) A walkür (4) Bábszínház (7) Bach Kata (8) Bagossy László (14) Bagossy Levente (8) Bajcsay Mária (2) Bajomi Nagy György (2) Baki Dániel (7) Bakonyi Anikó (4) Bakonyi Marcell (5) Bakos Anikó (3) Bakos Kornélia (7) Bakó Antal (4) Baksa Imre (8) Balatoni Éva (16) Balázsovits Edit (4) Balázs Andrea (5) Balczó Péter (18) Balga Gabriella (15) Balikó Tamás (7) Bálint András (10) Ballér Bianka Gréta (5) Balogh Eszter (5) Balsai Móni (7) Bandi András Zsolt (2) Bándi János (2) Bánfalvi Eszter (6) Bánki Gergő (5) Bányai Kelemen Barna (4) Bányavakság (2) Bányavirág (4) Bán Bálint (10) Bán János (10) Bárány Péter (3) Baráth Emőke (18) Bárdosi Ibolya (3) Bárnai Péter (5) Baronits Gábor (3) Bartal László (5) Bartók Emlékház (3) Básti Juli (3) Bátki Fazekas Zoltán (20) Bátori Éva (8) Bazsinka Zsuzsanna (3) Belvárosi Színház (30) Benedek Mari (23) Benedek Miklós (7) Benkó Bence (7) Beöthy-Kiss László (7) Beöthy Kiss László (5) Bercsényi Péter (7) Berczelly István (2) Bérczes László (3) Bereczki Zoltán (3) Béres Attila (5) Béres Ilona (2) Béres Miklós (2) Bethlen téri színház (3) Bezerédi Zoltán (9) BFZ (2) Birgit Remmert (2) Bíró Kriszta (9) Blaskó Borbála (3) Blaskó Péter (3) Blazsó Domonkos (8) BMC (3) Bocsárdi László (3) Bódi Mariann (3) Bodnár Erika (9) Bodoky Márk (4) Bodor Johanna (4) Bodó Viktor (3) Bodrogi Gyula (2) Bogányi Tibor (5) Bohémélet (3) Bohémélet 2.0 (2) Bohoczki Sára (3) Boncsér Gergely (28) Borbély Alexandra (12) Börcsök Enikő (13) Borgula András (2) Borka Ákos (4) Boross Csilla (2) Boros Anna (6) Borsányi Dániel (6) Botos Éva (5) Bozó Andrea (7) Bozsik Yvette (4) Bo Skovhus (3) Brand (2) Brecht (3) Bregyán Péter (2) Bretz Gábor (60) Brickner Szabolcs (6) BTF (2) Bucsi Annamária (13) Budafoki Dohnányi Ernő Szimfonikus Zenekar (6) Budai Lívia (2) Budaörs (5) Budapesti Fesztiválzenekar (2) Budapesti Kamaraszínház (3) Budapest Bábszínház (5) Busa Gabriella (2) Busa Tamás (11) Bűvös vadász (4) Cantemus kórus (2) Carmen (6) Cecília Lloyd (3) Celeng Mária (5) Centrál Színház (10) Chován Gábor (5) Christian Badea (2) Christian Franz (9) Ciróka Bábszínház (9) Concerto Budapest (2) Cosí fan tutte (12) Crespo Rodrigo (3) Csákányi Eszter (13) Csákovics Lajos (3) Csankó Zoltán (3) Csányi Sándor (4) Csapó József (7) Csarnóy Zsuzsanna (2) Cseh Antal (21) Cseh Judit (3) Cselényi Nóra (2) Csémy Balázs (4) Cserhalmi Ferenc (10) Cserje Zsuzsa (2) Cserna Ildikó (3) Cservenák Vilmos (2) Cser Ádám (12) Cser Krisztián (135) Csiby Gergely (2) Csiki Gábor (11) Csizmadia Tibor (3) Csóka Anita (2) Csoma Judit (5) Csomós Mari (8) Csongor és Tünde (2) Csonka András (2) Csuja Imre (22) Cyber Cyrano (2) Czakó Julianna (4) Czegő Teréz (2) Czeizel Gábor (4) Cziegler Balázs (12) Czupi Dániel (2) Danis Lídia (4) Dankó István (12) Danton halála (2) Dányi Krisztián (2) Daragó Zoltán (6) Deák Tamás (2) Debrecen (4) Debreczeny Csaba (14) Decsi András (3) Dékány Barnabás (2) Dékán Jenő (4) Dénes István (2) Dénes Viktor (5) Dengyel Iván (2) Derzsi János (2) Dér Zsolt (8) Dicső Dániel (4) Dinyés Dániel (21) Dióssi Gábor (2) Dobi-Kiss Veronika (2) Dolhai Attila (2) Domokos Zsolt (7) Dömötör András (13) Don Carlos (3) Don Giovanni (16) Don Juan (2) Dóra Béla (7) Ducza Nóra (7) Dumaszínház (5) Eger (2) Egils Silins (5) Egri Kati (3) Egri Márta (4) Egri Sándor (18) Egyed Apollónia (2) Eke Angéla (6) Elek Ferenc (13) Elisabet Strid (2) Ember Márk (3) Enyedi Éva (5) Enyvvári Péter (4) Eötvös Péter (4) Eperjes Károly (3) Epres Attila (13) Erdélyi Dániel (2) Erdélyi Tímea (2) Erdős Attila (5) Eric Halfvarson (2) Erkel Színház (94) Erwin Schrott (5) Eszenyi Enikő (10) Évadértékelés (8) Evelyn Herlitzius (3) Fábián Gábor (3) Fábián Péter (7) Fabók Mariann (7) Fándly Csaba (3) Fandl Ferenc (3) Farkasréti Mária (24) Farkas Sándor (2) Fátrai János (3) Faust (4) Feczesin Kristóf (6) Fédra fitnessz (2) Fehér Balázs Benő (10) Fehér László (11) Fekete Ádám (8) Fekete Anna (2) Fekete Attila (35) Fekete Ernő (14) Fekete Györgyi (2) Ferruccio Furlanetto (2) Fesztbaum Béla (3) Ficza István (17) Ficzere Béla (5) Figaro 2.0 (11) Figaro házassága (31) Figeczky Bence (7) Fige Attila (2) Fillár István (4) Fischer Ádám (12) Fischer Iván (5) Fodor Annamária (2) Fodor Beatrix (35) Fodor Bernadett (6) Fodor Gabriella (13) Fodor Tamás (15) Főglein Fruzsina (6) Földeáki Nóra (4) Földes Eszter (4) Földes Imre (2) Forgách András (5) Forgács Péter (3) Formán Bálint (3) Forte (3) Forte társulat (2) Frankó Tünde (6) Friedenthal Zoltán (10) Fried Péter (5) FÜGE (24) Fülep Máté (5) Fullajtár Andrea (14) Fülöp József (4) Für Anikó (12) Futótűz (2) Füzér Anni (8) G.Erdélyi Hermina (2) Gaál Csaba (11) Gábor Géza (56) Gábor Sylvie (7) Galambos Péter (11) Gálffi László (19) Galgóczy Judit (6) Gálvölgyi János (2) Gál Erika (28) Gál Gabi (6) Gárday Gábor (3) Gáspár Ildikó (5) Gáspár Sándor (4) Gáspár Tibor (4) Gazsó György (10) Geiger Lajos (30) Gémes Antos (4) Gémes Dóra (2) Gémes Katalin (4) Georgita Máté Dezső (4) Geréb Zsófia (4) Gergye Krisztián (7) Gerhard Siegel (5) Gianluca Margheri (3) Gianni Schicchi (2) Gimesi Dóra (2) Góczán Judit (2) Gödöllő (2) Godot-ra várva (2) Gólem Színház (3) Göncz Renáta (2) Gördülő opera (4) Gothár Péter (8) Göttinger Pál (23) Gradsach Zoltán (11) Gregor József (2) Grisnik Petra (4) Grúzia (10) Gubás Gabi (3) Gudrun Pelker (2) Gula Péter (4) Gulyás Dénes (4) Gunyong Na (2) Gyabronka József (8) Gyöngyösi Zoltán (4) Gyöngy Zsuzsa (3) Győr (2) Györgyi Anna (5) Hábetler András (55) Hagar Sharvit (2) Haja Zsolt (21) Hajduk Károly (7) Hajdu András (2) Hajdu Szabolcs (2) Hajnóczy Júlia (12) Halász Péter (13) Hamlet (5) Hámori Gabriella (4) Hámori Szabolcs (2) Hamupipőke (2) Hannus Zoltán (4) Hargitai Iván (2) Haris Nadin (3) Harlekin Bábszínház (2) Három nővér (2) Harsányi Attila (4) Harsányi Sulyom László (2) Hartai Petra (2) Hartmut Welker (4) Háry János (3) Hátsó Kapu (4) Haumann Péter (4) Hay Anna (4) Háy János (5) Hegedűs D. Géza (12) Hegymegi Máté (5) Heiter Melinda (13) Héja Domonkos (3) Herczeg Ferenc (3) Herczeg Tamás (3) Herczenik Anna (12) Hernádi Judit (5) Hevér Gábor (7) Hirtling István (7) Hoffer Károly (2) Holecskó Orsolya (2) Hollerung Gábor (7) Hollósi Frigyes (4) Homonnai Katalin (2) Honti György (3) Honvéd Férfikar (2) HOPPArt (6) Horesnyi Balázs (5) Horgas Ádám (3) Horgas Péter (7) Horkay Barnabás (8) Horti Lilla (5) Horváth Alexandra (2) Horváth Barbara (2) Horváth Csaba (12) Horváth Illés (5) Horváth István (28) Horváth Jenny (2) Horváth Lajos Ottó (4) Horváth Márk (3) Horváth Szabolcs (7) Horváth Virgil (3) Humorfesztivál (3) Hunyadi László (10) Hunyadkürti György (4) Huzella Júlia (2) I. Erzsébet (3) Illatszertár (5) Ilyés Róbert (4) Imai Ayane (2) Inoka Péter (2) Iréne Theorin (3) Irlanda Gergely (3) István a király (3) Ivanics Tamás (5) Izsák Lili (10) Jakab Ildikó (2) James Rutherford (3) Jancsó Dóra (3) Janklovics Péter (2) Jankovics Péter (8) János-passió (2) Járó Zsuzsa (4) Jaskó Bálint (2) Játékszín (5) Jeffrey Thompson (4) Jéger Zsombor (7) Jekl László (5) Jeli Luca (4) Jógyerekek képeskönyve (3) Johann Reuter (2) Jordán Adél (11) Jordán Tamás (12) Józan László (3) Józsa Imre (2) Juhász Katalin (6) Jurányi (45) Jürgen Sacher (5) Juronics Tamás (2) k2 színház (6) Kádas József (5) Káel Csaba (5) Kákonyi Árpád (11) Káldi Kiss András (12) Kálid Artúr (4) Káli Gábor (2) Kálmándi Mihály (31) Kálmán Eszter (7) Kálmán László (7) Kálmán Péter (19) Kalmár Zsuzsa (3) Kálnay Zsófia (23) Kalocsai Zsuzsa (2) Kamen Chanev (2) Kamra (22) Kaposvár (7) Kardos Róbert (3) Karinthy Márton (6) Karinthy Színház (21) Karnyóné (2) Kárpáti Pál (5) Kaszás Gergő (9) Katona (64) Katona László (4) KÁVA (2) Kecskemét (7) Kedvek Richárd (3) Kékszakállú (23) Kelemen Dániel (6) Kelemen József (2) Kelemen Zoltán (10) Keller András (3) Kémiai Diákolimpia (13) Kerekasztal Színház (2) Kerekes Éva (16) Kerekes József (4) Kerekes Viktória (6) Kerékgyártó István (7) Kerengők (2) Keresztény Tamás (3) Keresztes Tamás (16) Kéri Kitty (2) Kern András (5) Kertesi Ingrid (7) Kesselyák Gergely (9) Keszég László (2) Keszei Bori (25) Khell Csörsz (5) Khell Zsolt (8) Király Attila (4) Király Dániel (8) Kiss András (21) Kiss Andrea (7) Kiss Attila (2) Kiss B. Attila (5) Kiss Csaba (4) Kiss Diána (4) Kiss Diána Magdolna (2) Kiss Eszter (5) Kiss Judit Anna (3) Kiss Mari (3) Kiss Márton (2) Kiss Péter (16) Kiss Tivadar (9) Klein Ottokár (3) Klem Viktor (3) Kóbor Tamás (4) Kocsár Balázs (11) Kocsis Gergely (14) Kocsis Pál (4) Kocsis Zoltán (4) Kodály Központ (2) Köd utánam (2) Kókai Tünde (7) Kokics Péter (4) Köles Ferenc (2) Kolibri Pince (4) Kolibri Színház (14) Kolonits Klára (42) Kolozsvár (3) Koltai M.Gábor (2) Koltai Tamás (2) Komáromi Márton (2) Komlósi Ildikó (15) Kónya Krisztina (2) Kőszegi Ákos (2) Kőszegi Mária (2) Köteles Géza (11) Kovácsházi István (16) Kovács Adrián (4) Kovács Ágnes (3) Kovács Andrea (2) Kovács Annamária (4) Kovács D. Dániel (7) Kovács Dániel (4) Kovács Domokos (4) Kovács István (28) Kovács János (11) Kovács Krisztián (7) Kovács Lehel (12) Kovács Márton (10) Kovács Patrícia (4) Kovács Péter (2) Kovács Petra Eszter (2) Kovács Tamás (6) Kovács Vanda (3) Kovács Yvette Alida (4) Kovács Zsolt (2) Kovalik (24) Kőváry Katalin (4) Kováts Adél (11) Kováts Kolos (6) Közellenség (2) Kristán Attila (4) Kristofori Ferenc (4) Kriszta Kinga (6) Krisztik Csaba (6) Krucsó Júlia (3) Kulka János (19) Kun Ágnes Anna (13) Kurázsi mama (2) Kurta Niké (8) Kurt Rydl (3) Kuthy Ágnes (2) Laboda Kornél (3) Lábodi Ádám (3) Lackfi János (4) Ladányi Andrea (9) László Boldizsár (10) László Lili (7) László Zsolt (22) Lázár Kati (8) Lazók Mátyás (2) Lénárdt Laura (2) Lendváczky Zoltán (2) Léner András (4) Lengyel Ferenc (8) Lestyán Attila (7) Létay Kiss Gabriella (29) Liliomfi (5) Lisztopád Krisztina (2) Lőkös Ildikó (2) Lőrinc Katalin (2) Losonczi Kata (2) Lovas Emília (2) Lovas Rozi (12) Lúdas Matyi (2) Lukács Anita (2) Lukács Gyöngyi (2) Lukács Sándor (4) Lukáts Andor (5) Lukrécia meggyalázása (3) Lusine Sahakyan (6) M.Tóth Géza (7) Macbeth (2) Mácsai Pál (17) Macskajáték (3) Madách Színház (3) Madák Zsuzsanna (2) Magács László (4) Magassy Júlia (2) Magyar Színház (12) Máhr Ági (3) Majsai-Nyilas Tünde (3) Makranczi Zalán (13) Maladype (3) MaNNa (2) Manuela Uhl (2) Marcus Jupither (4) Marczibányi Tér (23) Margitai Ági (6) Margitszigeti Szabadtéri Színpad (4) Mario és a varázsló (7) Marjai Virág (2) Markovics Erika (10) Markó Róbert (2) Marosvásárhely (3) Martinkovics Máté (6) Martinovics Dorina (7) Martin Márta (6) Martin Winkler (2) Márton András (4) Márton B. András (2) Marton László (6) Marton Róbert (4) Máté Gábor (16) Máté passió (4) Máthé Zsolt (18) Mátravölgyi Ákos (3) Matthew Shaw (3) Mátyássy Bence (3) Maurice Lenhard (2) Medveczky Balázs (3) Mefistofele (5) Megyesi Schwartz Lúcia (11) Megyesi Zoltán (52) Méhes László (3) Meláth Andrea (10) Menczel Róbert (4) Mentőcsónak (4) Mertz Tibor (2) Mesebolt (4) Messaudi Emina (4) Mester Viktória (19) Mészáros Béla (14) Mészáros Blanka (9) Mészáros Máté (11) Mészáros Piroska (3) Mészáros Sára (4) Mészáros Tamás (3) Mészöly Anna (8) Mezei Gábor Péter (2) Michael Kupfer-Radeczky (2) Michael Schulz (2) Mihályfi Balázs (3) Mihályi Győző (2) Mikecz Kornél (4) Miklósa Erika (7) Mikola Gergő (2) Miksch Adrienn (21) Milano (2) Miskolc (25) Mitilineou Cleo (2) Móga Piroska (2) Mohácsi János (22) Mohai Tamás (2) Molnár Ágnes (9) Molnár Anna (5) Molnár Erika (2) Molnár Gusztáv (2) Molnár Levente (14) Molnár Piroska (20) Molnár Zsolt (2) Moltopera (3) Monori Lili (4) Morcsányi Géza (3) Mórocz Adrienn (2) Mozart (3) Mucsi Zoltán (10) Mukk József (5) Mult István (2) Mundruczó Kornél (4) Müpa (22) MüPa (37) Murányi Márta (7) Murányi Tünde (3) Művház (2) Nádasdy Ádám (2) Nádasdy András (3) Nádasy Erika (3) Nadine Duffaut (2) Nagypál Gábor (9) Nagy Dániel Viktor (7) Nagy Ervin (14) Nagy Fruzsina (4) Nagy Mari (11) Nagy Norbert (6) Nagy Petra (2) Nagy Viktor (2) Nagy Zoltán (5) Nagy Zsolt (21) Najbauer Lóránt (2) Napi ajánló (166) Némedi Árpád (4) Németh Ákos (2) Németh Anikó (3) Németh Judit (15) Németh Pál (2) Nemzeti (60) Nemzeti Énekkar (3) Nemzeti TÁP Színház (2) Nézőművészeti Kft (9) Novák Eszter (6) Novák János (3) Novák Péter (3) Novkov Máté (5) Nyakó Júlia (3) Nyári Oszkár (2) Nyári Zoltán (23) Nyirkó Krisztina (3) Oberfrank Pál (5) Oberfrank Péter (6) Óbudai Danubia Zenekar (2) Óbudai Társaskör (3) Ódor Botond (3) Ódor Kristóf (2) Ódry Színpad (35) Ókovács Szilveszter (3) Olasz Renátó (6) Ónodi Eszter (9) opera (2) Opera (243) Operabeavató (12) Operakaland (6) OpeRaport (2) Operaport (2) Operavizsga (2) Operavizsga-fesztivál (4) Operettszínház (7) Orendt Gyula (2) Orfeo Zenekar (6) Örkény István (7) Örkény Kert (2) Örkény Színház (47) Orlai Tibor (38) Orosz Ákos (4) Orosz Róbert (2) Orth Péter (4) Oskar Hillebrandt (2) Osváth Judit (5) Oszvald Marika (2) Othello (2) Ötvös András (9) Őze Áron (19) Ozsgyáni Mihály (3) Paczolay Béla (2) Páder Petra (2) Paizs Miklós (3) Palerdi András (19) Pálfi Ervin (2) Pallag Márton (8) Pallai Mara (2) Pálmai Anna (17) Pálos Hanna (14) Pálya Pompónia (7) Pál András (17) Pál Tamás (3) Pannon Filharmonikusok (4) Papp Endre (5) Papp Zoltán (2) Parasztbecsület (2) Parasztopera (9) Parázsfuvolácska (6) Parsifal (4) Parti Nagy Lajos (3) Pass Andrea (2) Pasztircsák Polina (19) Pásztor Pál (2) Pataki Adorján (2) Pataki Bence (15) Pataki Potyók Dániel (3) Patkós Márton (6) Pavol Remenár (6) Pécs (5) Peer Gynt (4) Pelsőczy Réka (24) Perencz Béla (2) Pesti Színház (9) Péter Kata (2) Pethő Gergő (2) Pető Kata (12) Petra Lang (2) Petrik Andrea (11) Philipp György (4) Philoktétész (2) Piaf (2) Pillantás a hídról (2) Pinceszínház (5) Pinchas Steinberg (2) Pindroch Csaba (6) Pintér Ágnes (3) Pintér Béla (21) Pintér Dömötör (8) Piti Emőke (6) Pogány Judit (14) Pokorny Lia (5) Polgár Csaba (17) Pomádé király (7) Poppea megkoronázása (2) Porogi Ádám (7) Pozsony (2) Prága (2) Pregitzer Fruzsina (2) Presznyakov-testvérek (2) Prohászka Fanni (6) Purcell Kórus (6) Puskás Tamás (6) Quitt László (2) Rábavölgyi Tamás (2) Rába Roland (7) Rab Gyula (5) Rácz István (9) Rácz Rita (16) Rada Bálint (4) Radnai Annamária (4) Radnai Márk (3) Radnay Csilla (5) Radnóti Színház (25) Rainer-Micsinyei Nóra (3) Rajkai Zoltán (7) Rálik Szilvia (14) Rátóti Zoltán (5) Remete Krisztina (4) Requiem (5) Rétfalvi Tamás (6) Réthly Attila (3) Reviczky Gábor (2) Rezes Judit (10) Rezsnyák Róbert (9) Rigoletto (4) Ring (11) Róbert Gábor (2) Rómeó és Júlia (3) Rőser Orsolya Hajnalka (16) Rost Andrea (7) Roszik Hella (3) Rózsalovag (2) Rózsavölgyi Szalon (44) Rózsa Krisztián (7) Rozsos István (3) RS9 (3) Rudolf Péter (2) Rujder Vivien (14) Rükverc (7) Ruszalka (3) Ruszina Szabolcs (3) Rusznák András (6) Rusznyák Gábor (4) Ruszó Alexandra (6) Sáfár Orsolya (14) Salat Lehel (2) Salome (3) Sándor Csaba (13) Sántha Borcsa (2) Sanyi és Aranka Színház (3) Sárközi Xénia (2) Sárosdi Lilla (2) Scallabouche (2) Schell Judit (5) Scherer Péter (9) Schilling Árpád (3) Schmied Zoltán (2) Schneider Zoltán (13) Schnell Ádám (4) Schöck Atala (22) Schruff Milán (3) Sebestyén Aba (6) Sebestyén Miklós (12) Sedró Áron (2) Selmeczi György (5) Sepsiszentgyörgy (2) Seres Ildikó (4) Shirley Valentine (2) Siegfried (3) Simkó Katalin (5) Simonfi Adrienn (2) Simon Kornél (3) Simon Krisztina (15) Sinkó László (4) Sipos Imre (3) Sipos Katalin (2) Sipos Vera (2) Sirály (6) Sodró Eliza (5) Somhegyi György (2) Somogyi Szilárd (2) Söptei Andrea (9) Sötét galamb (2) Spiegel Anna (2) Spiegl Anna (2) Spinoza (11) Spiró György (3) Spolarics Andrea (9) Stefanovics Angéla (9) Stohl András (18) Stork Natasa (2) Strauss (2) Strausz Kálmán (2) Stúdió K (4) Sufni (5) Súgó (32) Sümegi Eszter (16) Sütő András (4) Szabadka (5) Szabóki Tünde (17) Szabó Borbála (5) Szabó Erika (4) Szabó Győző (3) Szabó Irén (3) Szabó Kimmel Tamás (9) Szabó Máté (21) Szabó P. Szilveszter (4) Szabó Sebestyén László (3) Szabó Zoltán (2) Szacsvay László (13) Szakács Györgyi (7) Szakács Ildikó (4) Szakértők (3) Szalay Marianna (2) Szalontay Tünde (10) Szamosi Donáth (3) Szamosi Zsófia (10) Szandtner Anna (14) Szanitter Dávid (7) Szántó Andrea (5) Szántó Balázs (6) Szappanos Tibor (18) Szathmáry Judit (6) Szatmári György (4) Szatory Dávid (4) Szávai Viktória (5) Szeged (5) Szegedi Csaba (13) Szegedi Dezső (6) Székely B. Miklós (2) Székely Csaba (4) Székely Kriszta (7) Székesfehérvár (3) Széles László (3) Széles Tamás (2) Széll Cecília (2) Szemán Béla (2) Szemenyei János (4) Szemerédy Károly (6) Szemere Zita (25) Szendrényi Éva (6) Szenteczki Zita (3) Szentivánéji álom (2) Széplaky Géza (3) Szerekován János (15) Szerelem (3) Szerelmi bájital (2) Szervét Tibor (4) SZFE (17) Szigeti Karina (3) Szigetvári Dávid (8) Szikora János (4) Szikszai Rémusz (11) Szilágyi Ágota (2) Szilágyi Bálint (4) Szilágyi Csenge (9) Szilágyi Tibor (2) Szinetár Miklós (6) Színházcsinálók (2) Színház Pont (2) Szirbik Bernadett (3) Szirtes Ági (13) Szirtes Balázs (3) Szirtes Gábor (4) Szirtes Tamás (2) Szívós Károly (3) Szkéné (35) Szlávik István (3) Szlávik Júlia (3) Szőcs Artur (2) Szőcs Artúr (2) Szöktetés a szerájból (3) Szolnok (3) Szolnoki Apollónia (13) Szombathely (6) Szombathy Gyula (4) Szörényi Júlia (4) Szputnyik (6) Sztarenki Dóra (3) Sztarenki Pál (3) Szűcs Nelli (4) Szűcs Péter Pál (3) Szüle Tamás (11) Szvétek László (23) Takács Géza (4) Takács Kati (4) Takács Nóra Diána (17) Takátsy Péter (9) Tallér Zsófia (4) Tamási Zoltán (9) Tankó Erika (2) Tannhauser (3) Tarjányi Tamás (7) Tárnok Marica (2) Tartuffe (2) Tasnádi Bence (15) Tatabánya (3) Tatai Nóra (3) Telekes Péter (2) Telki Nagy Krisztián (2) Temesi Mária (3) Temesvár (2) Tengely Gábor (5) Tenki Réka (11) Teremtés (2) Terhes Sándor (4) Thália (66) Thelma és Louise (3) Theodora Raftis (3) Thuróczy Szabolcs (14) Tihanyi Ildikó (6) Tíz emelet boldogság (2) Tomasz Konieczny (4) Tompos Kátya (6) Tordai Hajnal (2) Tordai Teri (2) Tordy Géza (3) Töreky Zsuzsa (2) Törőcsik Franciska (5) Törőcsik Mari (5) Török-Illyés Orsolya (2) Török Ágnes (3) Török Tamara (9) Toronykőy Attila (10) Tosca (2) Tóték (3) Tóth Anita (6) Tóth Eszter (2) Tóth Ildikó (3) Tóth János (2) Tóth Jocó (6) Tóth József (4) Tóth Mátyás (2) Trafó (6) Traviata (2) Trill Zsolt (9) Trokán Anna (3) Trokán Nóra (9) Trokán Péter (2) Turandot (3) Turpinszky Gippert Béla (2) Übü király (2) Udvaros Dorottya (10) Újlaki Dénes (3) Ujvári Gergely (7) Újvidék (2) Új Színház (2) Ulbrich Andrea (5) Ullmann Mónika (6) Ungár Júlia (8) Upor László (2) Urbanovits Krisztina (3) Uwe Stickert (3) Vadász Dániel (3) Vádli (5) Vajdai Vilmos (8) Vajda Gergely (4) Vajda Júlia (4) Vajda Milán (7) Vaknyugat (3) Valentyik Anna (3) Valló Péter (14) Vándor Éva (2) Váradi Zita (7) Varázsfuvola (7) Varga Donát (11) Varga Gabriella (2) Varga Járó Ilona (2) Varga Lili (2) Varga Viktória (3) Varga Zoltán (4) Várhelyi Éva (16) Vári Éva (8) Városmajori Színpad (10) Varsányi Péter (2) Vashegyi György (14) Vaskakas Bábszínház (2) Vati Tamás (4) Vecsei Miklós (3) Vecsey Gyula (2) Végh Dénes (2) Végh Zsolt (2) Velich Rita (2) Venczel Vera (3) Venekei Marianna (2) Verebes István (2) Veszprém (2) Victoria Kamarakórus (2) Vida Anikó (2) Vida Péter (9) Vidéki Színházak Fesztiválja (15) Vidnyánszky (11) Vidnyánszky Attila színész (9) Vidovszky György (6) Vietnam (11) Vígszínház (22) Viktor Balázs (8) Vilmányi Benett Gábor (8) Vincze Klára (4) Vinnai András (2) Vizin Viktória (4) Vizi Dávid (8) Vörös Róbert (2) Vörös Szilvia (13) Walter Fink (7) Waltraud Meier (2) West Side Story (2) Widder Kristóf (6) Wiedemann Bernadett (30) Wierdl Eszter (15) Wittinger Gertrúd (3) Xavier Sabata (4) Xerxesz (2) Yoshida Makiko (2) Zavaros Eszter (30) Zeke Edit (2) Zemlényi Eszter (3) Zeneakadémia (36) Zimányi Zsófia (4) Znamenák István (26) Zöldi Gergely (3) Zöldi Z Gergely (3) Zöldy Z Gergely (4) Zoltán Áron (3) Zsámbék (2) Zsámbéki Gábor (9) Zsigmond Emőke (9) Zsótér Sándor (46) Zuzana Kohutová (2) Címkefelhő

Friss topikok

Leírás

Creative Commons Licenc

A Primavera fesztivál keretében néhány vidéki operaelőadás látható a héten az Erkelben. Ráadásul olyanok is, amelyek nincsenek repertoáron idén az Operában, így feltétlenül színesítik a pesti kínálatot. Az én naptáramba éppen ez az egy előadás illeszkedett be (mivel már februárban beterveztem), amelyiket már láttam is Miskolcon. Csak erről tudom a benyomásaimat összegezni. Azt nem tudom megítélni, hogy a vidéki mezőnyben ez az előadás kiemelkedően jónak vagy netán átlagosnak számít-e.

Bevezető gondolatok, átugorható

Az előadásra igyekeztem néhány embert is hozni. Éppen 167 főt sikerült rábeszélni, hogy eljöjjön velem. Majdnem kizárólag olyanok jöttek, akik a februári Mefistofelét is nézték. A szünetben és előadás után hozzávetőleg harminc-negyven vélemény(töredéket) hallottam, és ennek a megosztása önmagában is tanulságos. Amíg a Mefistofeléről szinte csak egybehangzóan pozitív vélemények hangzottak el, mind a rendezés, mind az énekesek kapcsán (első helyen kiemelve a címszereplő, Bretz Gábor teljesítményét), addig a miskolciak előadása sokkal ellentmondásosabb fogadtatásra talált. Volt aki örült, hogy magyar nyelven hallja, de a többség szebbnek tartotta volna olaszul. Legalább a feliratot értették volna, ezt is hozzáfűzték. Néhány diák túl modernnek, mások túl hagyományosnak vélték a rendezést. Az, hogy kinek mely énekes tetszett vagy nem tetszett, szintén elég nagy szórást mutatott. A Mefistofele értékeit nagyban mutatja, hogy szinte mindenki még most is emlegette ennek az előadásnak a kapcsán is, ez lett számukra a viszonyítási pont, a szintmérő. (Azóta a pozsonyi Anyegin és a Jenufa esetén is lemértem ezt. Sikerült egy igazán jó előadást kiválasztani, ami nyomot hagyott a nézőkben.)

Hogy miért tartom ezt fontosnak, hogy megemlítsem a benyomások sokféleségét? Alapvetően azért, mert ez is jól mutatja, hogy a nézők véleménye jellemzően mennyire eltérő és egy vélemény az csak egy vélemény, és nem lehet belőle az előadást objektíven megítélni. A kampányt természetesen azért folytattam, mert reméltem, hogy jó hatással lesz a diákokra az előadás és még egy lépéssel közelebb kerülnek az operához. Bízom benne, hogy a többség összességében inkább szerette az előadást, mint nem. (Hátha lesznek olyanok, akik egy komment hozzáfűzését megkockáztatják, az jó lenne.)

Egy dologban volt 100%-os konszenzus: az előkészítő előadás bűn unalmas volt, és még csak nem is túl informatív. Ülve beszélni, úgy, hogy alig láthatja valaki az előadó arcát – nagy merészség. Nehéz így hatást kiváltani. Visszaemlékeztünk Krasznai Gáspár előadásaira a Verdi-trilógia kapcsán, amelyek igazán színvonalasak voltak. Most csak annak örültem, hogy nem hallgatott rám az összes diák és túl sokan nem jöttek oda egy órával korábban, hogy ezt végigüljék. Akik mégis megtették, azoknak mínuszból indult az este, ahogy nekünk is.

Ma reggel a bejegyzés írása előtt nem sokkal, tettem még egy kísérletet a hetekkel ezelőtt bedöglött CD-játszó beüzemelésére. Sikerült. A Don Giovanni utolsó felvonásának megszólalása majdnem akkora sokkhatást eredményezett, mint amekkorát az előadásban a kőszobor megszólalása. Vilma nem sokkal utána megjegyezte: hogy lehet, hogy nem veszi észre mindenki, hogy mennyi szépség van ebben a zenében? Én roppant módon boldog voltam, hogy benne egy ilyen gondolat felmerül. Miután tíz éve néz előadásokat, annyira azért nem meglepő, hogy ennyire fontossá vált számára az opera. De ennyi idő elég lett volna ahhoz is, hogy kiábránduljon az egészből, és ez nem történt meg. Nagyon remélem, hogy másokat is megérintett éppen ez a szépség, amely Mozart zenéjének sajátja. Az előadás az esélyt megadta erre. Cser Ádám vezényelte a zenekart, amelynek teljesítményét jobbnak éreztem, mint a február hatodikai előadáson.

Az előadásról

Miután egy nyolcoldalas beszámolót írtam az első nézésről, most itt csak néhány kiegészítésről lesz szó, azokról a szereplőkről, akiket még nem láttam, illetve a rendezéssel kapcsolatos újabb benyomásokról.

Eddig is egyértelmű volt, hogy egy operaelőadásról akkor lehet valamennyire is megbízható véleményt alkotni, ha Fodor Géza mintáját követve az ember mindkét szereposztást LEGALÁBB kétszer megnézi. Akkor kiderül, hogy melyek az esetlegességek és milyen mozzanatok azok, amelyek a rendezői szándékot valóban hordozzák.

Miskolcon február 6-án némileg (?) euforikus állapotban voltam több tényező együtthatására. Örültem, hogy ismét a szülővárosomban lehetek, ráadásul a nagyszínházban, és majdnem egy év után ismét hallhatom a Don Giovannit, számomra fontos énekesekkel. Ezt még fokozta, hogy pár perc után már látszott, hogy Szabó Máté rendezésében sokkal több az ötlet és invenció, mint amihez a Pesten futó rendezésben szokhattunk.

A péntek esti újranézés során másodszorra már sokkal markánsabban éreztem azt a kontrasztot, amely az előadás tere és a történet között feszül. Amint az azt a színház dramaturgja, Cseh Dávid elmondta az előkészítő előadásában, egy próbatermet képzeltek el helyszínnek. Nekem a tér inkább egy modern művház előcsarnokára emlékeztetett, amely leginkább csak annyit sugallt, hogy 2014-ben játszódik az egész. Mivel a szövegen nem változtattak, a ruhák maiak lettek, elmosódottá vált, hogy most ki kicsoda. Nehéz lenne megválaszolni, hogy ezek a szereplők miből is élnek, mi a foglalkozásuk. Egyedül Leporello esetén van eldöntve ez a kérdés, aki személyi titkár, nyilván alulfizetve. Azt hiszem, hogy szerencsés megoldás lenne egy nagy levegőt venni és az egész történetet egy végiggondolt koncepció mentén a mába helyezni, mondjuk egy operaénekessel a középpontban, akit körülvesznek a rajongók. Ez azért lenne szerencsés operatéma, mivel éppen ez az a közeg, amelyről egy operarendezőnek van is tudása, lehetne is mondanivalója. Csak éppen hozzá kellene nyúlni a szöveghez is. (A múlt heti Moliere Don Juan esetén is ez merült fel, változatlan formában nem biztos, hogy még elég érdekes a történet.)

A műsorfüzetben Szabó Máté Don Giovannira a „függő ember” kifejezést használja. Mindazzal, amit még hozzáfűz („puszta létezésével mutat arra, hogy mennyire összeférhetetlenek az ösztöneink a társadalmi elvárásokkal”) egyet lehet érteni, ugyanakkor ez a kifejezés némileg vitatható, illetve túl tágan értelmezhető.

Mi az, hogy függés? A rendező valószínűleg szexfüggőnek, szenvedélybetegnek ítéli Don Giovannit azon egyszerű oknál fogva, hogy kirívóan sokszor váltogatja a partnereit. De mi van akkor, ha ez az életmódja egyszerűen választás eredménye? Miután a létfenntartása nem igényel energia befektetést, azaz dolgoznia nem kell, a nőcsábászatot tartja a legkellemesebb elfoglaltságnak. Jól akarja magát érezni, nagyjából ez az életcélja és mással nem foglalkozik. Leporello is, mások is ezt választanák, ha módjuk lenne rá, ÉS ha belső korlátok, a társadalmi elvárásokhoz való igazodás vágya nem szabna ennek határt. Én nem függést érzek a karakterben, inkább amoralitást. Ő az egyetlen, aki az életmódját természetesen éli. Ha nem sikerül egy nőt meghódítani, akkor erőszakhoz is folyamodik – ennyire erős benne az önérvényesítés vágya. Bevallom, engem mindig épp ez a mozzanat zavart, miért erőszakos ez az ember, ha egyszer a hódítást élvezi elsősorban…Az. Don Giovanni sikere alapvetően nem udvarlásának kifinomultságában, lényének varázsában rejlik, hanem sokkal meghatározóbb tényező az, hogy a nők mennyire vágynak arra, hogy valaki szépeket mondjon nekik, mennyire vágynak a szerelemre, amelyet az átlagférfiak oldalán nem élhetnek meg. Hajlandóak magukat is becsapni és erre a lovag alkalmat ad. Don Giovanni tevékenységére van kereslet, működik a szisztéma egy jó darabig. Ahogy Don Giovanninak szüksége van a nőkre, a nőknek is szükségük van rá. („Akár egy halom hasított fa, hever egymáson a világ...” – minden összefügg.)

Ezt a rendszert borítaná fel a gyilkosság, amely ebben az előadásban nem rendíti meg a főszereplőt (most Haja Zsolt). Nyoma nincs annak, hogy hatna a magatartására. Szerettem a Kovalik rendezésben, hogy a megölt Kormányzó figurája többször is megjelent. Jelenleg a tolókocsis Kormányzó lelövése mindössze mókás baleset, nagyon vicces lett. Az újranézés miatt már nem hatott meglepetésként, inkább paródiának tűnt. Ebből a rozoga öregemberből viszont méltóságos halott lesz. A kormányzó két megjelenése között időben is nagy a távolság, de a szerep karakterében még hatalmasabb a változás. A kormányzónak jót tett a halál. Elgondolkodhatnánk, hogy a véres garbóban megjelenő Cser Krisztián most elvileg egy feltámadott halott vagy netán szobor lenne, viszont annyira impozáns a hangja, annyira betölti a teret, hogy az adott pillanatban csak gyönyörködünk benne, nem elemezzük a helyzetet. Csak utólag merülhet fel ez a kérdés, látunk a kormányzó szerepének értelmezésében megoldatlanságot, de az előadás közben visz minket a lendület. Amennyire nem tudott súlyt adni a szerepnek a múlt heti előadásban Bán Bálint, most ugyanez a mutatvány Cser Krisztiánnak fényesen sikerül. (Érdekes lehetne, mint Don Giovanni is...)

Haja Zsolt a címszerepben kellően pörög, megjelenik benne az agresszivitás is, a rosszmájúság, érezzük a kapcsolatot közte és Leporello között, bár a nőkkel már sokkal felületesebben bánik, amely a rendezői koncepciónak meg is felelhet. Most is az volt vele kapcsolatban az érzésem, mint A varázsfuvola esetén. Kidolgozott alakítást látok, jól is énekel, de valahogy ENGEM nem varázsol el. (Persze a fent leírtak miatt azt is mondhatjuk, hogy nem kell, hogy Don Giovanni annyira különleges férfi legyen, elég az, ha a nők belelátják a szerelmes férfit. A Don Giovanni-Leporello ruhacsere-jelenet is ezt mutatja, a külsőségekhez ragaszkodnak, nem a személyiséghez.) Abban is biztos vagyok, hogy csak az általam odavitt nők közül van több olyan, akiknek viszont tökéletesen megfelelt. Don Giovanni sem csábította el az összes nőt, mi az a pár ezer a teljes női lakosság létszámához képest…

Cseh Antal Leporellóját viszont elég jónak éreztük Vilmával mindketten. (Vilma még ötévesen látta a Kovalik-Figaróban és azóta emlékezett rá. Említette, hogy most más a szakálla – most valóban nem sok oka lett volna, hogy napocskát nyírjon bele…) Cseh Antal kevésbé cifrázza a szolga szerepét, mint ahogy Hábetler András tette február hatodikán. Hábetler sokat evett, evés közben is énekelt – mindez jellemezte is a szolgát. Talán Hábetler lázadóbban is viszonyult a gazdájához, több kritikai élt vehettünk észre a viselkedésében. Cseh Antal már ennél megfáradtabb Leporello, aki helyenként szintén bírálná a gazdája életformáját, máskor viszont együtt szórakozik vele. Ha nem lenne szörnyen gyáva és álszent és nem kellene másoknak dolgozni, neki is megfelelne ez az életmód, ezt érezzük.

A férfiaknál maradva, Decsi András Don Ottaviója most is jó, de nem hívja magára annyira a figyelmünket, mint Kelemen Dániel Masettója. Ez a Masettó esetlenségében, bumfordiságában, lúzerségében nagyon emberi lett, kerek és kidolgozott egész – vele tudtam érezni. Már első nézésre is megfogott ez a figura, de most még erősebbnek éreztem. Nem tudom, hogy baj-e vagy sem, ha valaki egy Don Giovanni előadás után Masettóra emlékszik vissza legszívesebben. Eddig is jó erős Masetto-alakításokhoz volt szerencsém (Gábor Géza, Szegedi Csaba a két legemlékezetesebb korábbi Masettóm) és most Kelemen Dánielnek lehetett örülni és sajnálgatni.

A női mezőny is átalakult. Teljesen más három énekesnőt láttam, és ez nem maradhatott hatás nélkül. Miután nem éreztem, hogy a főszereplő és a nők között a felületes kapcsolatnál több is létrejött volna, sőt a szokásostól eltérően azt sem, hogy a három nő igazán erős klikket hozott volna létre, némileg az a benyomásom, hogy a három főszereplő elszigetelten létezett volna az előadásban. Szépen szólnak az áriák, ugyanakkor az átütő erőt, a szenvedélyt nem éreztem elég erősnek sem Donna Anna (Kozári Alinka), sem Donna Elvira (Herczenik Anna) figurájában. Molnár Ágnes, akit pont egy hete láttam két kisoperában tündökölni, meggyőzőbb volt, karakteresebb Zerlina.

Kellemes az előadás, zenés színházat látunk, és van is min elgondolkodnunk hazafelé. És reméljük, hogy akik látták, azok veszik a fáradtságot és szavaznak is az előadásra és ezzel is támogatják, hogy a miskolci társulat kivihesse az előadását Pilzenbe. (Ingyenes hétvégét sorsolnak ki, két szerencsés szavazó akár együtt is mulathat a társulattal, ha nem is úgy, ahogy DG, viszont a pokolra sem fogják utána elrángatni őket…)

Címkék: Opera Szabó Máté Herczenik Anna Don Giovanni Erkel Színház Cser Krisztián Cseh Antal Kelemen Dániel Molnár Ágnes Decsi András Haja Zsolt Kozári Alinka

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

http://mezeinezo.blog.hu/api/trackback/id/tr286093151

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

Oláh Tomi 2014.04.29. 18:14:13

A pénteki Don Giovanni előadás több szempontból is elnyerte a tetszésemet. Az első, fő szempont az az, hogy az énekeseknek jó hangjuk volt, így hitelesen elő tudták adni a szerepüket. A második a díszlet. Ahogy felhúzódott a függöny nekem a díszlet volt az első olyan dolog ami megragadta a tekintetemet.
Az előadás jó volt így mindenkinek tudom ajánlani.

Zsótér Niki 2014.05.13. 16:52:15

Életem első operája volt, de azt kell mondjam, hogy úgy gondolom, nem az utolsó! :) Az énekeseknek mind nagyon jó hangjuk volt, és jól játszották az általuk megformált karaktereket, mert teljesen felismerhetőek voltak. Az előadás előtt egy nagyon hatásos és kedvcsináló bevezetést kaptunk a történetről és Don Giovanniról, tulajdonképpen ez adta a kedvet az előadáshoz. Különösen jó volt, hogy ez a "varázs" és ez az érdeklődés részemről az előadás megnézése után is fennmaradt. A díszlet az én véleményem is szerint figyelemfelkeltő volt, és teljesen illett a történethez.
Az előadást mindenkinek ajánlom, mert Don Giovanni története jó, és első operának sem visszarettentő... :)
Köszönjük szépen a szervezést!!!

Tetszett a bejegyzés? Kövesd a blogot!

blog.hu