Bejegyzések

Mezei néző

Íme a mottó: Válassz! 1. A jelen múlttá válik, a pillanat nem maradhat örök. 2. A jelen múlttá válik. A pillanat nem! Maradhat örök.

Címkék

6Szín (54) Aczél András (25) Ajánló (855) Alföldi (88) Almási-Tóth András (52) Ambrus Mária (33) Ascher Tamás (26) Átrium (50) Bakonyi Marcell (25) Balatoni Éva (22) Balczó Péter (39) Balga Gabriella (33) Bálint András (21) Balsai Móni (21) Bányai Kelemen Barna (24) Bán Bálint (26) Baráth Emőke (23) Bátki Fazekas Zoltán (27) Belvárosi Színház (53) Benedek Mari (61) Benkó Bence (20) Bezerédi Zoltán (30) BFZ (34) Boncsér Gergely (44) Borbély Alexandra (25) Börcsök Enikő (27) Bretz Gábor (86) Budafoki Dohnányi Ernő Szimfonikus Zenekar (29) Budaörs (25) Centrál Színház (34) Chován Gábor (20) Csákányi Eszter (22) Cseh Antal (47) Cser Ádám (27) Cser Krisztián (283) Csiki Gábor (34) Csuja Imre (27) Cziegler Balázs (35) Dankó István (32) Debreczeny Csaba (22) Dinyés Dániel (46) Domokos Zsolt (22) Don Giovanni (26) Egri Sándor (23) Elek Ferenc (37) Énekes-portrék (33) Enyvvári Péter (21) Erdős Attila (24) Erkel Színház (148) Évadértékelés (37) Fábián Péter (20) Farkasréti Mária (41) Fekete Attila (46) Fekete Ernő (26) Ficza István (22) Figaro 2.0 (57) Figaro házassága (86) Fischer Ádám (25) Fischer Iván (22) Fodor Beatrix (63) Fodor Gabriella (30) Fodor Tamás (29) Friedenthal Zoltán (20) FÜGE (35) Fullajtár Andrea (35) Gábor Géza (90) Gálffi László (25) Gál Erika (48) Gazsó György (20) Geiger Lajos (46) Gergye Krisztián (20) Göttinger Pál (45) Gyulay Eszter (25) Hábetler András (97) Haja Zsolt (42) Hatszín Teátrum (32) Hegedűs D. Géza (28) Heiter Melinda (29) Herczenik Anna (21) Hernádi Judit (20) Hollerung Gábor (30) Horváth Csaba (31) Horváth István (39) Izsák Lili (24) Jordán Adél (26) Jordán Tamás (24) Jurányi (72) k2 színház (26) Kákonyi Árpád (21) Káldi Kiss András (26) Kálid Artúr (23) Kálmándy Mihály (41) Kálmán Eszter (41) Kálmán Péter (39) Kálnay Zsófia (51) Kamra (39) Karinthy Márton (22) Karinthy Színház (43) Kaszás Gergő (21) Katona (123) Katona László (32) Kékszakállú (67) Kerekes Éva (30) Keresztes Tamás (31) Keszei Bori (48) Kiss András (45) Kiss Péter (20) Kiss Tivadar (24) Kocsár Balázs (26) Kocsis Gergely (37) Kolonits Klára (69) Komlósi Ildikó (45) Köteles Géza (24) Kovácsházi István (22) Kovács István (55) Kovács János (21) Kovács Krisztián (25) Kovács Lehel (21) Kovalik (31) Kováts Adél (26) Kulka János (20) Kun Ágnes Anna (20) Kurta Niké (21) László Boldizsár (26) László Lili (20) László Zsolt (39) Lengyel Benjámin (21) Létay Kiss Gabriella (39) Lovas Rozi (26) Mácsai Pál (22) Makranczi Zalán (32) Marczibányi Tér (24) Máté Gábor (34) Máthé Zsolt (28) Megyesi Schwartz Lúcia (22) Megyesi Zoltán (102) Meláth Andrea (23) Mester Viktória (47) Mészáros Béla (30) Mészáros Blanka (23) Mészáros Máté (20) Miksch Adrienn (45) Miskolc (58) Mohácsi János (32) Molnár Anna (22) Molnár Gusztáv (20) Molnár Levente (29) Molnár Piroska (40) Mucsi Zoltán (45) Müpa (113) Nagypál Gábor (23) Nagy Ervin (22) Nagy Mari (21) Nagy Zsolt (31) Napi ajánló (179) Németh Judit (23) Nemzeti (67) Nézőművészeti Kft (36) Nyári Zoltán (30) Ódry Színpad (67) opera (22) Opera (631) Operakaland (44) Ördögkatlan (22) Örkény Színház (57) Orlai Tibor (96) Ötvös András (21) Őze Áron (26) Palerdi András (43) Pálmai Anna (31) Pálos Hanna (26) Pál András (42) Pasztircsák Polina (33) Pataki Bence (29) Pelsőczy Réka (60) Pesti Színház (21) Pető Kata (29) Pinceszínház (25) Pintér Béla (28) Polgár Csaba (25) Porogi Ádám (26) Purcell Kórus (24) Puskás Tamás (22) Rába Roland (22) Rácz István (23) Rácz Rita (30) Radnóti Színház (53) Rálik Szilvia (23) Rezes Judit (22) Ring (25) Rőser Orsolya Hajnalka (26) Rózsavölgyi Szalon (73) RS9 (26) Rujder Vivien (29) Rusznák András (20) Sáfár Orsolya (29) Sándor Csaba (36) Scherer Péter (34) Schneider Zoltán (30) Schöck Atala (51) Sebestyén Miklós (22) Sodró Eliza (23) Spolarics Andrea (21) Stohl András (31) Súgó (73) Sümegi Eszter (24) Szabóki Tünde (26) Szabó Máté (51) Szacsvay László (23) Szamosi Zsófia (21) Szappanos Tibor (31) Szegedi Csaba (39) Székely Kriszta (27) Szemerédy Károly (22) Szemere Zita (45) Szerekován János (30) SZFE (31) Szikszai Rémusz (24) Szirtes Ági (28) Szkéné (59) Szvétek László (35) Takács Nóra Diána (22) Takátsy Péter (26) Tamási Zoltán (25) Tarnóczi Jakab (20) Tasnádi Bence (34) Thália (99) Thuróczy Szabolcs (26) Török Tamara (27) Ullmann Mónika (21) Ungár Júlia (20) Valló Péter (27) Varga Donát (20) Várhelyi Éva (24) Vashegyi György (34) Vida Péter (22) Vidéki Színházak Fesztiválja (20) Vidnyánszky Attila színész (23) Vígszínház (45) Viktor Balázs (21) Vilmányi Benett Gábor (22) Vizi Dávid (30) Vörös Szilvia (26) Wiedemann Bernadett (43) Wierdl Eszter (24) Zavaros Eszter (38) Zeneakadémia (54) Znamenák István (41) Zsótér Sándor (79) Címkefelhő

Friss topikok

Leírás

Creative Commons Licenc

2012. április 12. du 15h
Ebben az esetben is díszlet-spóroló ötletet vet be Alföldi. Ha már a támogatásait drasztikusan csökkentették, megpróbál kis rezsivel mégis látványos előadást kiállítani. Mert látványos ez így is. A nézőtéren és az előszínpadon játszódik a darab, a nézők pedig betöltik a színpad nagy részét kitevő dobogót. Tényleg betöltik, elfogynak a jegyek percek alatt. (Ne felejtsük el, hogy bérletesek is vannak, akik érvényesíthetik az igényt - és itt az év vége. Egyértelműen ez a legolcsóbb megoldás, ha valaki a Nemzeti előadásait látni akarja, főleg a diákbérlet, 3000-ért 3 előadás verhetetlen ajánlat.)

Az előadásról annyit, hogy olyanoknak készült, akik a Hamletet olyan nagy mélységében v. egyáltalán nem ismerik. Alföldi leegyszerűsítette a darab mondanivalóját - egyértelműen a politikai síkot emeli ki.
Minthogy én láttam zseniális Hamletet Bertók Lajos személyében (nem sokkal halála előtt, utolsó bemutatója volt), számomra Szabó Kimmel Tamás még kevés. De kedvező emlékeim vannak László Zsoltról is, aki Hamletként szintén tetszett, bár az Új Színház előadása összességében nem. E két kiemelkedő Hamlet-emlékem mellé sorolódik Kiss Csaba ötszemélyes Hamlet rövidítése 1995-ből, ami mint rendezés volt nagyszerű, annak ellenére, hogy a főszereplő -nekem - nem emelkedett ki 5 fejjel a mezőnyből, mint pl. Bertók, aki teljesen méltatlan rendezésben és partnerekkel volt lenyűgöző, felejthetetlen. Rá emlékeztem vissza az előadás 3 órája alatt. Bertókra, aki a premieren nem ment ki a szünetben sem, végigfeküdt a lépcsőn. Én szintén bent maradtam és néztem, akkor persze nem tudtam, hogy akkor látom utószor. Úgy éreztem, hogy Hamletként fekszik ott, egy pillanatra sem változott vissza. Az előadás végső jelenetében viszont a Claudiust játszó színészt megsebesítette az arcán, akit mentő vitt el percekkel később. Lehet, hogy ez az epizód is súlyos hatással volt rá, hiszen érezhette azt, hogy már veszélyessé vált a túlzott átéléssel.

De vissza a friss-Hamletre:
A darab hordoz nem kevés aktuálpolitikai élt, kacsintgat a néző felé (nyilván nem azokra gondolok, akik a cselekmény követésével vannak elfoglalva) - mintha még a rendszerváltás előtt lennénk, az az ember benyomása.

2013. márc.2.- a feltöltés ideje: miután vagy tíz előadásról küldtem egy közös hírlevelet, ennyivel el is intéztem az előadást, ami nekem inkább csalódás volt, bár elfogadtam, hogy nem én vagyok a célközönség és sokaknak nyilván nagyonis megfelelő  ez.

Annak ellenére, hogy nem ragadott meg, és majdnem 20 perc után elkezdtem unatkozni is, van több mozzanata, ami megmaradt. Még most is előttem van Nagy Mari és László Zsolt kettőse, akik az előadás színészei voltak. Nem annyira "színészkirály és színészkirályné", hanem inkább két hajléktalan szerencsétlen.  Ez a kép nyilván fontos része volt az előadás központi üzenetének, ami a színház és a Nemzeti válságos helyzetére is utalt. Ne felejtsük el, hogy tavaly februárban vette át Dörner György az Új Színházat, már lehetett tudni, hogy bezárják a Játékszínt és a Budapesti Kamarát. A Hamlet bemutatója után egy hónappal ez meg is történt. Emiatt a Hamlet nagyon aktuális színezetet kapott ebben a rendezésben. 

Emlékszem még Hollósi Frigyes sírásójára, aki roppant alázattal játszott kis szerepeket és mindig azt érezte az ember, hogy azt a figurát természetesebben lehetetlen megcsinálni.

Söptei Andrea az utolsó percekben vette át a szerepet Básti Julitól. Ebben a rendezésben Gertrúd is mellékszerepnek tűnik, áldozatnak, aki a sorsát nem nagyon képes alakítani. Nem primadonna-szerep ez most. A Nemzetiben az alázatos háttérjátékos szerepébe nagyon beletanult Söptei Andrea, aki talán két előadást leszámítva (Magyar ünnep, A lócsiszár virágvasárnapja) ehhez kellett, hogy hozzászokjon. Jelentős színész így is, szerencsés a Nemzeti, hogy a kispadon is ilyen tehetségek ülnek.

Tavaly a Hamlet volt az első előadás, amelynél a jegyvásárlási probléma jelentkezett, aztán később a Hazafi - ennyi előkészítés után jutottunk oda novembertől, hogy előbb a nagyszínházi Angyalokra  lett behéz bejutni, most pedig már minden egy nap alatt fogy el. Márc.4 - hétfő reggel 10 a következő időpont.

Címkék: Nemzeti Alföldi Hamlet László Zsolt Szabó Kimmel Tamás Nagy Mari Söptei Andrea Hazafit nekünk! Bertók Lajos

komment

A bejegyzés trackback címe:

https://mezeinezo.blog.hu/api/trackback/id/tr975111548

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása